Het horloge is een jaar of 50 later weer gemaakt nadat het heel lang uit productie geweest is. Dat kan je geen voortvloeisel noemen. Plus het feit dat het de kenmerken van het horloge niet deelt.
Over creatief gesproken. Ik heb gezien dat seiko wel heel creatief is. Net als veel andere Aziatische bedrijven en merken.
De vraag die we ons wel moeten stellen is of er iets van schoonheid in die creativiteit zit.
Ruud je. Ik vind dat de zenith a277 meer lijkt om een heuer uit die tijd die lijkt weer op een rolex 6263.
Maar de subdials van de daytona staan wel een stuk hoger en hebben allemaal dezelfde kleur en layout. Oh nou je het zegt. Dat heeft de Cms niet. Maar die heeft weer een datum. Gelukkig. En pump pushers. Oh en geen crownguard.
En laat ik dan inderdaad nog maar niet over de kast beginnen.
Die van de Cms is verre van mooi. Lijkt niet eens op een oester.
Soit. Je hebt altijd mensen die denken dat het en Vincent Van Gogh een Monet is.
Wat zeg je nou eigenlijk. Dat ze niet creatief zijn maar wel alles verschillend hebben behalve dan dat ze beide een chrono zijn en een ceramic bezel hebben.
Ze lijken op elkaar. Maar zijn totaal verschillend. Dat zeg ik.
Maar goed. Ga ze nu maar eens allebei passen en maak er goede foto’s van. Dan kun je er nog een keer naar kijken als we weer eens zo een draadje hebben.
Precies, een hommage en geen 1 op 1 kopie. Er is zijn qua ontwerp toch wel veel “toevallige” gelijkenissen en vermoed dat er naar de Daytona gekeken is bij het ontwerp. Immers een zeer populair horloge. Een alternatief daar voor maken is een slimme zet. Met een eigen ZEP sausje er over heen. En ja ik zie dat er dus ook verschillen zijn.