Zenith chronomaster sport

Steinhart bezitters:

3 likes

Onverbeterlijk die Rolex fanboys …

Zeg maar jij tegen U .

nou vooruit laatse keer.

Houd ze beide in je hand, draag ze speel er mee en je zal zien dat de CMS geen eerbetoon is aan de daytona.

Het is gewoon een oude zep met ceramic bezel. niets meer en niets minder. de layout van de dial bestond al en de bezel is dan nu van ceramic omdat elk gerespecteerd horlogemerk een ceramic bezel wilt maken. ook Zenith.

niet elke chrono met ceramic bezel is een hommage aan de daytona. daar verschillen jij en ik.

3 likes

Gaaf ding wel die A277

1 like

Ik snap uberhaupt niet waarom dit een discussie moet zijn, in mijne ogen is hij ook geinspireerd op de daytona maar tegelijk vind ik dat hij door de caseback omega speedmaster vibes heeft. Zenith heeft ook horloges met een eigen identiteit. Je kan moeilijk nieuwe vormen gaan uitvinden als deze designs het al decennia lang goed doen. Rolex speelt ook enkel maar met wat kleurtjes of maakt ze 1mm groter. Moeten we daar dan jaren op wachten en extra betalen?

Als je andere vormen wilt of dingen die ongewoon uitzien heeft invicta een hele caralogus vol gedrochten :stuck_out_tongue:
De vraag was gewoon of de kwaliteit te vergelijken was met rolex, oa de brush, ceramic finish, de prints op de dial of datum. Ik praat niet over het feit dat het een chrono is die de daytona hoort te vervangen. De daytona is en blijft een icoon en ik vind dat zenith een mooie knipoog geeft aan het verleden en gelijk ook een eigen draai aan het horloge geeft

2 likes

Op de daytona ja. Niet op de zeps die ik heb gezien.

graag een voorbeeld van wat je nu eigenlijk zegt…

Afgelopen weken stond er een pracht De Luca op uhrforum. Voor 6 k ofzo. Waarom heb er toch weer alleen naar gekeken en hem niet gekocht. Had ik gelijk deze hele discussie kunnen killen met bloedgeile plaatjes van deze knapperd uit ‘87.

2 likes

daytonahommage:

3 subdialschronograph en een zwarte bezel.

:see_no_evil:

Over kleurtjes hoeven we het niet te hebben, en dat er geen datum op zit ook niet.
Laat staan de tekst. Daar was bij deze geen ruimte voor.

Klassiek voorbeeld van een hommage aan de succesvolle daytona.

Sterker nog. Zelfs Hodinkee schreef er bij de introductie over.
“De beste keuze gelijk aan de daytona zelfs goedkoper en dat met een inhouse uurwerk”

Ik zie het. :eyes:

3 likes

Ik niet.

Dat hadden we al geprobeerd.

De believer accepteert geen De Luca, als groot voorbeeld van de Cms. :joy:

1 like

Ik kan alle vragen van de TS niet beantwoorden, maar ik vind dit alleen al op basis van foto’s een van de mooiste chrono’s ooit :smiling_face_with_three_hearts: zo ontzettend gaaf

1 like

We zijn er uit . Alles met een witte of zwarte plaat en één constaterende bezel, is een Rolex hommage

5 likes

Eigenlijk is elk horloge een rolex hommage

2 likes

Yep . Het is niet anders.

Maar Ff doorsparen dan

Aan vadertje tijd.

Ftfy.

Behalve alle anderen…

1 like

Top ding en het geld absoluut waard.

:slightly_smiling_face::+1:

9 likes

Ik vind deze trouwens wel verdomd veel op een Daytona lijken zeg… Is het een hommage?

2 likes