Zenith El Primero Chronomaster Heritage Chronometer 👌

Ik kwam deze zojuist tegen. Lekker lees- en kijkvoer voor deze lazy zaterdagochtend.

Wat een onwaarschijnlijk mooi horloge. In mijn ogen perfectie in alle opzichten. Die lug lijn…:heart_eyes:

Ze zal er helaas nooit gaan komen met de gelimiteerde oplage van 25 stuks en een prijs van usd 7500, maar dromen kan natuurlijk altijd. :sunglasses:

https://www.ablogtowatch.com/zenith-chronomaster-heritage-chronometer-review-timeless-luxury-watches/


39 likes

Perfectie. Zenith is sowieso een van mijn favoriete merken.

1 like

Heel gaaf inderdaad. Heb mij zelf ook verdiept in de relatief nieuwe modellen van Zenith.
Naast gedrochten (sommige modellen lijken net op Hublots :frowning: ), zitten er toch hele gave modellen tussen.

Misschien is de Zenith Chronomaster Heritage 146 wel beter betaalbaar :slight_smile: ? Maar een jaar in productie geweest volgens mij…

6 likes

Mooi! :ok_hand:
Doet me een beetje aan deze denken.

image

image

Edit: hoewel die natuurlijk niet aan de afwerking van de Zenith kan tippen

3 likes

Goh idd zeg…:flushed::+1:

2 likes

Dit is wat mij betreft de mooiste chrono van dit moment. Geweldige maat en een perfect design. Kwijlen!

1 like

Niets voor jou om voor te gaan wellicht…? :wink:

Denk niet dat ze er nog zjn. En dan vanuit de US?

1 like

Nee geen idee eigenlijk…misschien moeite waard een hengeltje uit te werpen op de bekende kanalen…?

1 like

Tsja…bij deze dan maar!

Ik weet niet hoe het zit met invoer en zo, maar laatst een bandje bij Hodinkee gekocht. Toch al een forse uitgave en kon aan de deur nog eens EUR 40 extra lappen.

Als hij in NL zou zijn zou ik zeker gaan proberen. En als zoiets eenmaal on de pols zit…:weary:

Hier zou ik mijn JLC UT Moon voor over hebben…

1 like

Ik ben hier uiteraard helemaal niet in thuis, maar zou het wellicht via een NL Zenith AD kunnen proberen? Misschien heeft men de benodigde kanalen en komt er eens een keer iets naar boven…:thinking:

Misschien wil @Captaingingerbeardd voor me informeren? Jullie zijn toch Zenith dealer geworden (goede zet!).

3 likes

Zat ik toevallig vorige week naar te kijken, erg mooi model!

2 likes

Klopt, spreekt mij ook zeer aan ( zeker met blauwe dial, is er ook in het bruin). Zal wellicht een toekomstige NA gaan worden, of de nieuwe Defy met stalen band.

Vind ik deze El Primero een stuk mooier. De Defy is leuk op de plaatjes, maar spreekt mij op basis van de filmpjes niet echt aan.

Prijs van de El Primero is ook erg netjes. Rond de 4750 op Chrono.

Heel mooi :+1::+1:

1 like

Ik zal mailen! Houd je op de hoogte!

2 likes

Klasse!

2 likes

Als dit wat wordt heb jij het op je geweten hè! :rage:
Mijn vrouw zal je haten!
En door je foto’s heb ik in ieder geval vanochtend een uitstekende Omega terug in de kast gelegd om mijn El Primero weer om te doen…:roll_eyes:

9 likes

Gaaf ding, maar is die wijzerplaat nou gebroken wit? Zou hem graag eens met een helderwitte plaat zien.
Wellicht iets om mijn Heuer Carrera 1963 re-issue op in te ruilen.

1 like