Zenith horloge

Goedenavond, ik heb een horloge gekregen uit een nalatenschap. Geen papieren / doos of verdere informatie. Na wat zoeken op het internet zou het een Zenith el primero 02.0500.400 zijn. Kan iemand hier vertellen of het hier gaat om een originele? Volgens het internet zou er van dit type niet echt replica’s in omloop zijn.

Alvast bedankt voor de hulp.

2 likes

Lijkt ie hier op?
https://people.timezone.com/msandler/Early/ZenithReview/Review.html

Het el primero uurwerk maak je niet na, dat is net zoiets als een exacte kopie maken van een 12 cilinder lamborghini motor :smiley:

2 likes

Ziet er echt uit! Die zijn nog best kostbaar en wat waard. Ga je ‘m zelf dragen?

Dat dus :sweat_smile:

Uurwerk lijkt te kloppen.

Heel mooi op een vintage lederen band. Verschiet niet, de onderhoudskosten zijn niet min, maar je hebt wel een heel leuk horloge te pakken.

1 like

Ik krijg m net over mn vuist, als ik de sluiting dicht maak dan zit hij te strak. Vind het formaat van de klok net op het randje voor mijn pols. Ik twijfel wel of ik m zelf ga dragen. Vind m wel mooi.

2 likes

Zo op het ook lijkt hier niets mis mee, even laten servicen en met trots dragen zou ik zeggen.

1 like

Links voor dit model zijn redelijk makkelijk te vinden.

Ja en als het niks voor je is dan kun je dit horloge makkelijk verkopen. Populair model onder de liefhebbers.

1 like

Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik dan toch maar eens ga informeren naar een servicebeurt en evt een extra link of 2. Zit er in de buurt van enschede een goede betrouwbare horlogemaker of juwelier die hier wat mee kan?

Je zou @Horloge24 eens kunnen proberen

1 like

Ga nooit naar een juwelier met een horloge! Die maken meer kapot dan je lief is. Ze zijn aan te raden voor sierraden…

2 likes

Ook zeker even advies vragen aan @PeterLC

2 likes

Denk dat je tegenwoordig aangewezen bent op service bij de fabriek als enige mogelijkheid.

1 like

Nee hoor, El Primero’s laat ik graag aan anderen over… …ik ken mijn beperkingen. Ding is wel gewoon echt zo te zien.

4 likes

maar wellicht ken je experts…

1 like

Zenith levert geen onderdelen meer uit dat als je het goed wil laten doen moet het via Zenith zelf. Ze hebben prima service maar het is best duur en de verzendservice levert geen enkele info op. Het horloge wordt meegenomen door een koerier en komt volledig onverwacht weer terug. Of je brengt het naar de AD maar die zijn zo schaars dat je volgens mij alleen in Amsterdam terecht kan.

1 like

Breda is ook een optie.

1 like

Bredevoort Achterhoek zou je kunnen bellen, proberen. Hij doet ook chronograven.

2 likes

Denk dat Albert van Allwatch dit wel kan. Ed van Timefix ook wel. Even googlen @Johantje82 . :wink: Albert zit wat meer in TS’s goede hoek van het land, hoewel niet vlakbij.

2 likes