Zenith of Omega?

Hier kan ik mij wel iets bij voorstellen…

Klopt, het zijn geen slanke dennen…

De Zenith zwaar favoriet, kan ik dan die Omega voor een heel zacht prijsje overnemen?:laughing::laughing:

Zonder gekheid, ik vind de Speedmaster in deze uitvoering wel wat bijzonders hebben ook zonder deze in het echt gezien te hebben.

1 like

Zenith! 38 mm! Done :ok_hand:

2 likes

haha, ja ik merk het…De Speedmaster heeft wijzerplaat van platina is heel fraai in het echt…

Ik zat al in de startblokken om precies dit verhaal te typen :smile: dit dus.

3 likes

De Zenith vind ik mooier, en eleganter, al is het jammer dat ze nooit eens het uurwerk updaten (met hacking movement bv).
Qua techniek de Omega, al is hij voor mijn smaak te groot en vooral te dik. Op een foto is hij ook belachelijk mooi. Op de pols mij iets te groot.

de ideale Chrono, die de goede eigenschappen van beide combineert (naar mijn mening) is van een ander legendarisch merk, maar deze is voor een normale lijstprijs nagenoeg niet te vinden, en dan is de Zenith een betaalbaar alternatief.
Dus, ik als Omega fan, zou in dit geval voor de Zenith gaan.

2 likes

Voor mij de Zenith. Zit er zelf namelijk ook naar te kijken :wink: Hopelijk ergens volgend jaar… :crossed_fingers:
Maar dan deze:

6 likes

De datum op die plek is mij een doorn in het oog…

3 likes

Grey side of the moon, bruut gewoon! Uiteraard is de Zenith ook een beauty.

1 like

Snap ik. Maar eenmaal om de pols valt het niet meer op. Echt een topper.

Door de lange lugs draagt de 38 eerder als 39/40 en de 42 eerder als een 43/44mm.

De Grey Side valt voor mij af. Toch een saaie kleur, zeker met die band erbij. Dan liever de Dark Side:

5 likes

Mooier is op 6 idd, maar stoort mij persoonlijk niet.
Subdials ook iets fraaier op de 38 vind ik.

1 like

Alternatief; Speedy Panda?
Beetje een combi van de twee opties? 42mm.

9 likes

Misschien heb je daar wel gelijk in…

Ik moet ze allebei maar eens passen. Ik heb enkel de 42mm gepast.

Tja, DSOTM is ook lekker, maar de wijzerplaat van Zr 02 (heel glimmend) is toch minder dan PT950…(wat grof)

1 like

Ook heel mooi! maar imo iets minder speciaal ofzo…

1 like

De Zenith is heel fraai, maar de overlopende subdials en de drie verschillende kleuren vind ik toch minder, dat is natuurlijk puur smaak. De Omega vind ik rustiger en hoewel ik dit niet de fraaiste Omega vind (vanaf het plaatje gezien), zou ik van deze twee toch de Omega kiezen.

2 likes

Voor mij de Zenith, ook in 38. Die bevalt mij (maar ik ben een Zenith fan) erg goed. Afwerking is geweldig. De ‘teruglopende’ kastpoten vind ik orachtig en de wijzerplaat met licht sunburst en geweldige afwerking is een genot om naar te kijken.

Behalve de maat (voor mij) vind ik de Omega overigens ook niet bepaald een lelijkerd.

4 likes

Grey Side,persoonlijk vind ik die rustiger overkomen dan de Zenith.

1 like

Zenith is for always and ever above omega!

1 like

beide erg solide keuzes. maar de Zenith heeft wat speciaals.:smile:

1 like

De Omega vind ik veeeeeeeel mooier.

2 likes