Zenith only (Deel 1)

Heb hem al een tijdje hoor :kissing:

2 likes

Ik heb naast een aantal Zenith catalogi enkel het Rössler boek. Niet slecht maar ook niet het niveau van het Moonwatchbook of de Mondani Rolex boeken.

Qua websites is de info ook heel verspreid. Hier staat wat over de Rainbow serie: https://www.watchuseek.com/threads/zenith-rainbow-el-primero-overview-all-the-different-models-1992-1999.1028001/
En hier meer over de De Luca reeks: https://www.watchgecko.com/the-evolution-of-the-zenith-de-luca/

Alles bij elkaar niet heel veel dus. Ben ook steeds op zoek naar meer info over de rijke geschiedenis van het meest gelauwerde horlogemerk (2300 prijzen).

Het Duval boek lijkt me een prima boek maar heb ik dus niet. Is dat dan nog ergens verkrijgbaar? Frans of Engels, maakt me weinig uit.

2 likes

Van Duval kon ik 1 exemplaar vinden en die heb ik besteld (in het Frans) zag ook dat hij deze maand overleden is op mijn zoektocht. Volgens mij als je op Franse sites zoekt is het boek nog te vinden.

Vreemd genoeg heb ik het Moonwatch boek een keer gekregen van 1 van de schrijvers maar ik heb niet eens een Speedy meer :slight_smile:

1 like

Denk dat de ander die je bedoelt degene is die ik nu heb :rofl:

1 like

In deze 2 vind je al heel wat historiek en info terug …

2 likes

Ja dat zijn de twee die ik bedoelde. Die van Duval heb ik besteld en die van Rossler kon ik nog niet vinden maar ga ik in de gaten houden op ebay.

Welke is beter?

Ah die van @Sanderrr overgenomen dan? Dat is dan officieel nu de forum sl*t :hugs:

1 like

Yep maar ik probeer er een eerzaam horloge van te maken…

2 likes

In het boek van Albin Michel staat redelijk veel informatie :ok_hand:
Voor het andere boek misschien eens informeren op decitre.fr

De Rainbow mocht deze week zijn zomerbandje aan…

13 likes

Heel mooi👏🏻

1 like

Rainbow? Ik doe mee!

14 likes

Eerste boek binnen, nu nog op zoek naar Rossler…

8 likes

Wil je deze eens openslaan en een foto ervan plaatsen?

Wat zoek je inhoudsopgave of iets speciefieks?
Kan hem niet vergelijken met het boek van Rossler maar waar Watchwalker het al over had mbt dat boek is ook hier van toepassing. Ik mis de details die een boek als Moonwatch heeft. Geen detailfoto’s van wijzerplaatvarianten etc. Geen verdieping op Cairelli maar 1 foto van een CP2. Een algemeen boek met de geschiedenis en mooie foto’s. Wel een goed overzicht van calibers maar weinig detailwerk voor de liefhebber/verzamelaar…

1 like

Ah ok. Ging mij inderdaad om een algemene indruk en of er veel te lezen is icm fotos. Beetje als goed naslagwerk zeg maar.

:v:

1 like

Ik ken het Moonwatch boek niet, maar verwacht van Rossler inderdaad niet die mate van detail, en waarschijnlijk een hele grote overlap met je boek van Duval. Wellicht goed als je kan regelen dat je het Rossler boek irl doorbladert voordat je er (veel) geld aan uit gaat geven.
Mocht Haarlem-Leiden in de buurt zijn dan kan je altijd even bij mij aanlopen…

1 like

Zelfde aanbod hier als je het Rössler boek wil inkijken. Ik zag nog een gesealde Italiaanse versies te koop op eBay voor €259.
Het Duval boek heb ik ondertussen ook besteld via Amazon maar dat moet uit Amerika komen (Franse editie) dus dat zal wel even op zich laten wachten.

die moet jij toch al hebben???

1 like

Zenith surf inclu service…

@mods: ik weet niet of dit mag, anders maar verwijderen

John

1 like