Even afkicken van die gekke limited plaatjes met dat rode seconde plate.
En dit was mijn eerste Zenith. Ook de enige Zenith die ik ooit weer verkocht heb. Had ik niet moeten doen…
Snap ik. Ben niet zo’n fan van de open hart modellen maar deze is goed gelukt.
Mooie foto ook…
Ik voel een nieuwe topic aankomen…
Elke keer als ik denk al je Zenith modellen gezien te hebben duik je weer met een nieuwe op! Mooie bijpassende band ook…
Welk model en uit welke tijd is dit?
Hij heeft de stijl van een Elite maar die ken ik niet met de datum op half 5.
Dit was mijn eerste Zenith een jaar of 30 geleden, verzamelde toen militaire horloges…Denk ook al 20 jaar weer weg…Puur toeval dat ik deze foto nog heb, meeste horloges heb ik niet gefotografeerd in het pre digitale tijdperk…
Dit is een 18k Stellina frontloader. Dus kast uit een stuk waarbij enkel de voorkant (plexiglas) open kan. Ergens uit 1968-1970. Het is vandaag vertrokken voor preventieve service zodat ik ook de binnenkant eens kan zien. Waarschijnlijk met een 2542PC automaat er in.
De kast is slechts 34mm maar dat valt nog best mee op mijn 17,5cm pols vind ik. Alleen de kroon ben ik niet 100% zeker van. Hij zou best origineel kunnen zijn maar ik zoek nog bevestiging daarvan. Hij draagt niet het ster logo maar volgens mij gebruikte Zenith indertijd beide logo’s door elkaar. En de gesp lijkt me ook een goedkopere vergulde versie trouwens. Maar plaat, wijzers, kast, allemaal originele niet gerestaureerde staat dus wel een mooi ding.
Zeker weten. Kom je ook weinig tegen…
Dit waren mijn eerste zeniths.
Ik had een 2 euro stuk in mijn kontzak… gelukkig was de verkoper daar blij mee. Een euro per stuk vroeg die.
Mooi ding, maar die datumplaatsing oogt wat vreemd bij dit horloge vind ik.
Een Euro per stuk …
Geen datum?
Op de site kom ik hem niet tegen. Wel leuk die kleuren, met Koningsdag in het vooruitzicht.
Edit: eerst zelf goed verder lezen
Dank. Plaatsing datum heb ik persoonlijk geen probleem mee. Liefst heb ik nog helemaal geen datum maar als het toch moet, nog liever daar dan op 3 of 6 uur. Op deze dresser is het waarschijnlijk wel het gevolg van keuze van gebruikte componenten want het voegt weinig balans toe aan de wijzerplaat maar het is wel typisch Zenith. De jaren daarna dat ze ETA gebruikten stond de datum vaker op 3 uur.
Erg mooi !
Ik vraag dit niet vaak, maar hoe groot is die van jou?
Je pols bedoel ik dan… ik heb zelf een 16,5 (17 op een goede dag) en heb de Defy Classic Cermamic op het oog. Als ik het goed heb 41mm net als jou Defy?
Als alles een beetje over is gewaaid maar eens gaan passen, in de tussentijd zoek ik wat referentiemateriaal, ik ben bang dat hij net een slagje te groot is.
zo een heb ik ook wel eens gehad, alles alleen via de voorkant, die heb ik toen snel weggedaan
Als ik het mij goed herinner liet de innamecapaciteit toen ook enigszins te wensen over.
zeker, “1 tegelijk!” bleef ze maar roepen
Thnx! Haha polsomtrek is ongeveer 17.5cm, heb wel een redelijk platte pols waardoor bijvoorbeeld de black bay bronze (43mm) ondanks zijn hoogte nog wel prima zit.
De defy voelt en is een tikje groter als mijn Explorer II 16570 (40mm), maar draagt zeker niet minder fijn.