Zenith only (Deel 2)

16 likes

Gisteren deze gepast, ongepland.

Met 44mm erg groot, maar de lug to lug was 50mm dus het past nog net. En de 44mm is ook wel te begrijpen omdat er 2 uurwerken in zitten.

Groot maar gaaf dus! (Niet mijn foto)

12 likes

Welke referentie is dit?

1 like

Deze Diver is een 02.0210.462 uit 1992. Deze is nog met het ETA loopwerk, kort daarna werd de Elite diver geïntroduceerd.

2 likes

Deze Zenith Chronomaster Original Boutique Edition mogen aanschouwen bij Juwelier Kremer Emmen. Wat een mooi horloge :blue_heart:

36 likes

Naar aanleiding van de zoektocht van @Fate_Amenable_To_Change, beschreven in het topic

heb ik de Zenith maar tevoorschijn gehaald. Die lag al even in het projectenbakje en was een beetje uit beeld geraakt. Ik bedacht me dat ik ook ergens een zakhorloge met een marine wijzerplaat had. Een tijd geleden als niet lopend gekocht (glas mist ook). Het blijkt dat de tap van de balansas is gebroken. Mooie klus, want het uurwerk ziet er verder zeer keurig uit. Wat vieze vlekken op de onbeschadigde wijzerplaat, maar die gaan er makkelijk af.

11 likes

Oef :flushed:

1 like

Hoe ga je dat oplossen? Ik heb begrepen dat het erg moeilijk is om (online) een vervangend onderdeel (complete balans?) te vinden gezien het complete gebrek aan enige standaardisatie van deze uurwerken in die tijd. Het zou wel leuk zijn om deze weer in originele glorie te krijgen, toch?

Dat gaat wel lukken hoor. Deze Zenith heeft een 18.28.3A uurwerk, dus de goede balans vinden is in dit geval niet zo moeilijk.

Er zijn uurwerken waar je het type niet zo snel van kan achterhalen, dan wordt het een heel stuk lastiger.

4 likes

39 likes

Perfect bandje, komt mooi terug in het secondenregister

2 likes

Klein biertje zojuist met @Sanderrr

31 likes

Eindelijk terug, en tip top in orde weer :partying_face:

Wel jammer dat ze bij een reparatie onder garantie, 8 maanden oud, niet de krasjes uit de band borstelen als service, terwijl ze volgens het rapport wel een esthetische controle doen. Maar goed, het zijn wel mijn krasjes … :slightly_smiling_face:

26 likes

Ik mag hier nu ook weer posten!!

Thanks @Tuur1968

21 likes

Lekker gevoel heh? :relaxed:

24 likes

Of ze zijn een merk wat rekening houdt dat de eigenaar zijn horloge zo origineel mogelijk wil houden en het doen als er expliciet om gevraagd wordt, of het is een centenkwestie om de garantiekosten zo laag mogelijk te houden.

Have fun with it Koen!

1 like

Dat mag, maar het sloeg meer op het punt dat ze daarmee dan iets recht kunnen poetsen om de , onverhoopte, tegenvaller te compenseren als er iets stuk gaat bij een praktisch nieuw horloge. Want je bent hem dan weer 2 maanden kwijt en dat is voor een WIS toch redelijk traumatisch… :smiley:

1 like

Ook geen leuke goodie als goedmakertje ontvangen?

1 like

Zo mooi! :star_struck: Nu wil ik er ook één!
Mocht er nog iemand afstand willen doen van zijn ZEP dan houd ik mij aanbevolen.

1 like