Zenith only (Deel 2)

Mooie El Primero, groetjes van zn oudere broertje :wink:

34 likes

Grappig dat dit hier voorbij komt. Ik heb dus hetzelfde horloge maar dan zonder de drilled lugs!
Ik wilde die bracelet los bestellen maar kwam er inderdaad achter dat dit nooit gaat passen :stuck_out_tongue:

1 like

Wow! Die Defy 21 staat ook heul hoog op mijn lijstje.
Zodra de Heuer eruit is komt die er, al moet ik nog even zien of ik heb op rubber pak of op bracelet.

Ben erg benieuwd naar jouw eigen ervaring.
Mocht hij tegenvallen dan ben ik geïnteresseerd!!!

1 like

Klopt! Goed dat je daar op tijd achter kwam, het zijn dure bracelets.
Andersom lukt alleen met gebogen springbars (die ik kosteloos door Zenith toegestuurd kreeg) en het bandje mag niet overdreven dik zijn.

1 like

Het boek van Rössler (en deze link, even naar beneden scrollen voor een overzichts plaatje) kan helpen bij het bepalen van de juiste kroon. Dan is het een kwestie van de bestaande kroon afnemen, de maten nemen van:

• De as (of (hetzelfde) van de diameter van het gaatje in de kroon die op de as gedraaid wordt)
  • De diameter van de hele kroon
  • De dikte van de kroon
    Maar voor die laatste 2 heb je geen voorbeeld aangezien jouw kroon waarschijnlijk niet origineel is, dus moet je even zoeken naar foto’s van jouw model en een inschatting maken, anders uitgaan van wat je mooi vindt staan.
    Het belangrijkste (naast de juiste maat van de as) wat mij betreft is de juiste logo, in jouw geval (1955-57) dus:

Om de huidige kroon af te nemen moet de kast wel open, en even zoeken (internet) naar het palletje wat ingedrukt moet worden om de kroonas vrij te maken zodat deze er simpel uitgetrokken kan worden. Is 5 minuten werk.

Als je zoekt op eBay naar “Zenith crown” vind je de juiste kroon zeker wel. Ik heb hier een kroon voor mijn XL-Tronic gekocht. Flawless…

4 likes

Wauw, heel mooi!!!

3 likes

Het is toch gebeurd. Hij staat in het blauw. Maakt hem niet minder mooi…:heart_eyes:

21 likes

Mocht iemand zich afvragen hoeveel gangreserve de EP cal 400 nu echt heeft (specs zeggen meer dan 50 uur), de mijne liep 57 uur.

2 likes

Heeft iemand hier nog dat plaatje van bad zenith, good zenith? @Brick toevallig?

Probeer niet tegen de schenen van sommigen aan te schoppen, maar wil het verschil graag zien. Zal het plaatje dan ook opslaan :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Zie hier, maar kijk je dan ook naar de 1969 original:

4 likes

Impressive. Mijn 410Z uit 2000 loopt exact op de specs (50 uur)

1 like

Thanks! Maar:

Wat bedoel je?

Denk dat daar de dag en maand misschien van invloed zijn?

Dit plaatje was een vergelijk tussen de A386 kast en de oude chronomaster 1969 original met normale chronograaf niet de huidige chronomaster met 1/10 sec chronograaf.

1 like

Je hebt gelijk, dat zou zeker kunnen.
Ik zal eens kijken hoe het zit met mijn Rainbow (Cal 400)

Oh ik dacht het vergelijk tussen de (nieuwe) Chronomaster Original (of Manufacture; zelfde kast) enerzijds en de discontinued El Primero anderzijds.

1 like

Ja door de komst van de nieuwe Chronomaster tov de discontinued is dat uiteindelijk dezelfde good vs bad, maar mij ging het er meer om of dat je twijfelt om nog de oude Chronomaster aan te schaffen.

De Chronomaster Sport heeft ook nog de oude kast.

2 likes

Chronomaster Sport is toch een nieuw design, dus zou niet zeggen dat dat de oude kast is.