Zenith only (Deel 2)

+1

1 like

Ja, ik keek ook naar de verzending condities bij The Rake maar voor deze zijn er aparte verzending condities:
image

2 likes

Ok, dit was op het eerste zicht niet duidelijk. Dat is wel zuur geld dan. Even op en af naar Singapore is goedkoper :wink:

Misschien even contact opnemen met Zenith zelf, wie weet kunnen ze eentje regelen via een boutique?

Ik wilde ze al mailen voor online aankoop van de A3817 dus misschien stel ik meteen die vraag.

1 like

Kijk even naar de vorige cover girl reissue. Uitverkocht op een dag en nu enkel mits zeer dikke premium te vinden. Als je er al 1 kan vinden.

Zenith is top bezig, en de vraag gaat er niet kleiner op worden.

De chronomaster2 uit 2019 in het zwart…

1 like

Het zijn echt andere Zenith tijden ondertussen. Voor veel modellen moet je op de lijst.

Zou top zijn als het stand houdt maar Zenith heeft geen goed track record op dit gebied. Ik ben een liefhebber dus voor mij geen probleem als de prijzen relatief laag zijn :slight_smile:

Is dat de skeleton dial (95.3001.3600/69.C817) of dat model voor viering 50 jaar (03.3001.3600/69.C816)?

3 likes

De skeleton variant maar dan gaat de Defy skeleton eruit want 2 skeletons is te veel voor mij! 250 stuks in blauw en 250 stuks in het zwart gemaakt, beide komen regelmatig voorbij op Chrono24. Die zijn trouwens ook gemaakt in het kader van die 50 jaar viering.

1 like

Prachtig!!

Maar:

PCL op die ladder? Ja kan wel werken en minder in your face gezien de ruimte ertussen.

Zenith doet ook graag limiteds zie ik.
Dat vind ik nooit n goed teken en steeds de mooiste limiteren?

Erg vet. Deze heeft ook extra veel lume, vind ik wel tof!

3 likes

Ik weet het niet met de ruimte ertussen, heb je rode blokjes op je pols als je de hele dag in de volle zon op het terras hebt gezeten.

Revolution lijkt een alleenrecht te hebben op de cover girl, jammer.

1 like

De productie aantallen zijn soms zo klein dat een niet limited versie nog kleinere aantallen verkoopt dan een limited. Zeker in het verleden was dat zo. En als een model goed bevalt komen er daarna nog meer limited versies of een gewone productievariant. De Tipo CP2 is daar een mooi voorbeeld van. Begon limited met 1000 stuks, daarna meerdere andere limited varianten en nog 2 productie versies…daarna is het concept wel aardig uitgemolken…Zou me niet verbazen als van de reguliere productieversies ook niet meer dan 1000 per variant gemaakt zijn of minder…

Totale productie is 20k stuk per jaar dus het gaat echt om kleine aantallen als je kijkt hoeveel modellen ze op 1 moment hebben. Niet te vergelijken met de jongens in het groen die tijdens corona terug gegaan zijn naar 800k per jaar maar daarvoor meer dan 1.000k stuks per jaar…

1 like

Ik vraag me af of de A3817 dit ook heeft.

Maakt niet uit hoor :slight_smile:

Ik vind t al prachtig.

2022 komt er n Zenith hier. Hopelijk nog deze maand.

Is hier iemand met de reverse panda chronomaster original? Lijkt met al die tri colore varianten wat onderkend Wat een stunner zeg

Ik zou nog wel graag een keer een Tipo CP2 willen zien met een groene of blauwe dial.

1 like

Ik zou denken van niet. De tekst op de dial is daar ook in een zwarte kleur gedrukt toch? Zou dan wel geen lume zijn

Er is een US limited versie, voor een goed doel volgens mij, die blauw is. De welbekende @WatchWalker heeft daar een exemplaar van, 1 van de 50!

1 like

Juist, ik denk nog teveel in termen van 800k stuks :grin: