Zenith only (Deel 2)

Yep 20.000 stuks en zo’n 75 modellen/varianten online…daar zitten vast modellen tussen waar het aantal onder de 100 per jaar blijft…en ze gooien er ook nog best snel modellen uit. Die reguliere productie Tipo CP2 varianten zijn volgens mij maar 2 jaar of zo in productie geweest…

1 like

U en @YY77 vraagt, wij draaien…

20 likes

Uhm, ik verzamel alleen Zeniths met een datum op 4.30. :wink: :upside_down_face:

1 like

Sold out…

1 like

Citaat uit GQ artikel dat verscheen op 25 Dec 2021:
“In July, Zenith introduced the Chinese actor, singer and Weibo superpower Xiao Zhan as an ambassador. “We had a record boost effect following the announcement,” says Julien Tornare, the brand’s chief executive. “In six hours, we got 342m views of the hashtag, nine million views of the video we posted and sold more watches in China than we normally would in a month.” The story illustrates how fast a brand can change too. Pre-pandemic, Zenith was so far behind digitally that it didn’t even have its own e-commerce platform.”

Het volledige artikel gaat over hoe horloge merken inspelen op de huidige tijden en is hier te vinden:

4 likes

Heeft nog best lang geduurd!

Leuk artikel, bedankt voor het delen, had hem nog niet gezien! De ene ambassadeurs is de andere niet. Denk niet dat ze een soortgelijk effect hadden met hun Amerikaanse ambassadeurs. Net als de komst van Zhou in F1, de Chinese markt heeft nog toekomst…

Ik hou mijn ZEP nog even vast voordat ik hem voor 40k aan een Chinees verkoop :wink:

1 like

14 likes

Goedenavund Zenithologen,

Graag advies voor een racing band op mijn

Enkele posts hierboven staat iets met rode stiksels en i’m a sucker 4 red details maar weet niet of t matcht. Misschien net te?

Ik bedoel racing met die kleine gaatjes.

Thnx!

4 likes

Die bestaan al.

Alhoewel dat groen wellicht niet echt groen groen is.

Maar de blauwe is wel echt blauw,

Edit hierboven al beschreven. :see_no_evil:

1 like

Of

Witte stiksel.
Rood maakt het geheel denk ik heel bont…

3 likes

Iedereen slaapt nog op de Zenith afdeling?

27 likes

Ik ben druk met andere dingen. :wink:

1 like

Zit je jezelf (verdiend) te kastijden omdat je gisteren te laat was voor die Ti Cover Girl?

2 likes

Dat is toch nauwelijks nog voor te stellen… in 2019 nog geen e-commerce. Ik neem aan dat die 20K output inmiddels richting de 40K gaat met zoveel nieuwe releases. Plus nog ene Xiao Zhan. Het hoeft van mij allemaal niet zo fashion of hype te zijn, dat vervaagt meestal ook weer snel en overspoelt vervolgens de pre-owned markt. En wie wil nog geassocieerd worden met de influencer van 2018 ?
Kan toch echt niet meer in 2022 :smile:

En serieus nu, neemt de verbazing/wow factor niet juist af met zoveel nieuwe releases en is de beleving van speciaal of waardevol ( niet monetair ) dan ook minder ? Ik ben benieuwd !

Veel nieuwe releases van hetzelfde model vermindert de beleving
  • Ja, alleen met 1 of 2 versies per jaar blijft het bijzonder
  • Ja, bij 3 of meer versies wordt het al gewoon, gaap - weer nieuw kleurtje
  • Nee, het wordt alleen maar beter, ieder zijn eigen smaak dus meer keuze is juist nodig. Ook al is het van een suffe influencer of modeprinter. El Primero Gucci, bring it on !
  • Nee, ik heb er geen probleem mee, de wereld kan wel een paar duizend El Primero`s absorberen voordat die saai worden

0 stemmers

Alles is relatief. De poll vraag “veel nieuwe releases van hetzelfde model vermindert de beleving” schetst een vertekend beeld. Veel releases betekenen nog niet veel aantallen. Al eens naar een Oyster Perpetual, Speedmaster of zelfs Nautilus gekeken de afgelopen 5 jaar? Zelfs van die laatste gaan er meer over de toonbank dan de Zenith A384-A385-A3817-A3818

Toch niet want ik noem daarom ook kleine aantallen bij de Ja antwoorden en er zijn evenveel Nee antwoorden. En het gaat hier ook niet om een vergelijk met een ander merk.

Versies zegt niks over aantallen. Bovendien, veel versies of weinig versies, het zullen altijd nog erg kleine aantallen zijn.
De verkochte aantallen van Zenith zijn zo laag dat het aantal versies volgens mij geen negatieve invloed zal hebben op de vraag. Integendeel, vaak is het zo dat als een bepaald model je aanstaat, je er best vlug bij bent omdat de productie haast zeker erg beperkt is. Ze hoeven het ook geen limited te noemen bij zulke aantallen.

1 like