Brick
6 september 2022 om 20:11
1057
Ik zal het maar toegeven. Dat gaatje is door mij gemaakt. Droeg het horloge in de winter en dan is mijn pols echt dunner. Ik kreeg die band niet echt fijn. Veuls te los tov alle andere banden.
Na dat gaatje zat die als gegoten.
Ps. Ik hou van lekker strak.
8 likes
Maar is dat zo’n groot bandje dan? Jou polsen ogen niet echt klein.
Is dit trouwens het originele bandje?
Zit die foto even te bekijken maar je had dat wel iets netter kunnen doen he
2 likes
Brick
6 september 2022 om 20:13
1060
Originele bandje. Speciaal besteld.
En dat gaatje is serieus met een tang gemaakt.
Maar ja. Slijtage hè.
16,5 -17 cm in de winter. Zomer een stuk dikker kan ik je zeggen.
3 likes
Brick
6 september 2022 om 20:16
1062
De tipo destijds verkocht omdat ik deze jlc had gekocht.
Onderaan het vergelijk. Samenvatting:
Die jlc is 42mm met een kleinere l2l maar draagt echt groter.
Daarom was het draagcomfort van de tipo ook zo fijn.
.
.
Ga er even voor zitten
Eind 2019 verkocht ik mijn Jaeger LeCoultre Deep sea Chronograph. Uiteindelijk kwam er een speedmaster ultraman en een speedmaster 60th anniversary er voor terug, maar ik blijf een haat liefde verhouding hebben met de speedy.
Ik vernam dat er wellicht een Zenith tipo cp 2 te koop zou komen en ben hier achter aan gegaan. Dat verhaal is bekend.
Nu vroeg een HF-er mij wat eigenlijk het grote verschil tussen deze 2 is en welke mijn voorkeur heeft of welke ik mooier…
9 likes
Wel cool dat je schuld bekent
1 like
Ja die JLC is ook wel mooi hoor, vind die blauwe polaris chrono top, die kan hier prima naast.
1 like
Brick
6 september 2022 om 20:27
1065
Ftfy. De chrono vind ik nou net niet mooi
Doe mij maar de chrono, maar ach, verkeerde topic
1 like
Jeroens
7 september 2022 om 07:58
1067
Ik mag ook weer meedoen aan dit topic met een nieuwe aanwinst. Tussen al het nieuwe g(ew)eld tijd voor een klassieker, een Sporto, daterend jaren 50/60. Mooi opgelegd logo, lekkere patina en een verfijnd geluid van het uurwerk.
7 likes
AB64
7 september 2022 om 08:01
1068
Hij is mooi!
Ja, dat tikken van die oudere uurwerkjes is zo fijn. De meewarige blikken die ik hier thuis krijg als ik weer met een horloge bij mijn oor voor me uit zit te glimlachen…
3 likes
Jeroens
7 september 2022 om 08:03
1069
Ik had het op mijn nachtkastje gelegd. Het geluid hield me gewoon wakker. Dat was ik niet gewend.
1 like
ryan
7 september 2022 om 15:48
1075
Ik krijg de mijne binnenkort toegestuurd en hij lijkt nog beschikbaar te zijn in de webshop. Dus mocht je er nog een willen dan heb je nog een kans.
5 likes
Zouden we nog eens een nieuw model van de pilotrange kunnen verwachten? Ik zou best wat andere kleuren dan grijs willen zien van deze:
1 like