Zenith only (Deel 3)

Staat dat niet op de Cites lijst, zo nee dan is dat het overwegen waard. :sweat_smile:

1 like

Sowieso rotdingen.

Gewoon een maand langer sparen toch. :joy:

3 likes

Ik vind het wel erg fijn, als het de witgouden versie was geweest had ik gewoon de stalen Zenith vouwsluiting erop gezet.

1 like

Zenith Elite grande class reserve de marche

7 likes

Tis een blijver dus de stalenband binnenkort ook maar eens bestellen :slightly_smiling_face:

14 likes

Gelukkig zijn de prijzen bij Zenith niet verhoogd zoals bij andere merken, anders zou je meer kwijt dan 1120 euro voor de stalen band.

Niet dat ik in het geld zwem maar als ik 1200 ipv 1100 zou moeten betalen dan zou ik het daar niet om laten.

Er zit natuurlijk een drempel aan wat je iets waard vind, en stalen band bij Omega is rond de 800 euro. Bij Breitling durven ze meer dan 500 te vragen voor een krokodillenband. :scream:

Uiteraard, maar een paar procent meer of minder maakt voor mij het verschil niet.

Ook dat heb ik weleens betaald, even slikken en weer doorgaan. :grin:

FTFY

1 like

Tjonge. Dat is nog meer dan bij rolex. :sunglasses:

Wat is het verschil bij het kroontje?

Rond de 10k.

1 like

Dat zijn natuurlijk ook kinderachtige bandjes. Bij de Omega moeten er wel 6 schakels uit. Bij Rolex moet je denk ik bijkopen voor een 20/21cm pols?

1 like

Ik heb een jaar gewacht op mijn bestelling met staal en die heeft er uiteindelijk denk ik 2 dagen op gezeten… Kon me er niet in vinden. Band voelt naar mijn idee niet goed bij de rest van het horloge.

1 like

Gisteren deze weer eens gedragen.
Draagt heerlijk.

23 likes

Tuurlijk. Betaal ik jaarlijks ook voor een leren bandje (zonder sluiting) voor de Cartier Santos Dumont van m’n vrouw.

En alternatieven zijn er niet omdat die hu**ers bij Cartier (lees Richemont), afgezien van de vreemde lugbreedte van 17,5mm, er een heel apart snelmontage-systeem op hebben gemaakt, waarvoor aftermarket niets verkrijgbaar is wat je daar in kunt klikken.

1 like

16 likes

Ik ben de laatste tijd best gecharmeerd van de Elite lijn. Met name de blauwe chrono of de standaard drie hander uit de vorige generatie. Deze komen hier helaas niet/weinig voorbij. Is dit smaak of is de reden meer technisch (uurwerk oid) van aard? Overigens hebben de 2022 modellen verlengde garantie naar 5 jaar. Hoe zit dit bij 2021 modellen?

Het chrono model met 42mm / 51mm l2l zal mij denk ik te groot zijn, maar ik vind m iig op de foto’s erg mooi

9 likes