Zenith only (Deel 4)

10 likes

Deze vind ik altijd erg mooi. En jammer dat ze alleen in grote formaten zijn gemaakt. Deze is 45 mm breed toch? Dat staat mij niet helaas

1 like

Echt?

Ze zijn er ook in 40mm hoor.

1 like

Zelfs met diverse kleuren wijzerplaat

Het horloge op de foto wel ja

Verhip, nooit geweten. Ik kwam alleen de 45mm versies tegen.

Is jouw type 20 ooit in 40mm uitgebracht @WatchWalker? Dat lijkt mij staal op een zwarte plaat toch? Zie op chrono voornamelijk met bronzen kast of gekleurde wijzerplaten. Daar word ik nog niet zo hebberig van.

Nee, deze versie bestond enkel in 45mm. In 2017 bracht Zenith the 40mm modellen uit, toen in een “aged steel” case met 4 verschillende kleuren wijzerplaat: Khaki, Slate (favoriet!), Burgundy en Blue

Later, in 2018, kwamen er ook nog een bronzen versie van de 40mm. Die bestond in 2 kleuren wijzerplaat: matt black en matt blue

In die tijd werd 40mm nog vooral beschouwd als een dames maat, vandaar waarschijnlijk de kleurtjes. Ikzelf heb nooit een 40mm gehad maar zou er ook de voorkeur aan geven. Mijn eigen 45mm kwam toevallig op mijn pad. Dat is trouwens een “bastaard Zenith”, namelijk een van de zeer weinige modellen waar geen Zenith kaliber in zit.
Het originele artikel daarover vind je hier: NA: Zenith Pilot Type 20 Montre D'Aéronef "Bastaard"

Mijn Type 20 is sinds deze maand weer terug van de Zenith spa en dus weer helemaal tip top in orde!

4 likes

Prachtige reeks… inderdaad misschien spijtig dat er geen gewone zwarte is, maar keuze genoeg :blush:

1 like

En dan denk je ineens dat je eigenlijk best met een drietal Zeniths door het leven zou kunnen. Voor alle gelegenheden.

De eerste twee zijn al in bezit. Hmmm.

16 likes

En die derde, Defy diver, is ook in mijn vizier! Heb 2 weken geleden al een offerte ontvangen, moet alleen nog op die bestelknop drukken…

2 likes

Ha, mooi. Ik houd het ind e gaten totdat de prijzen flink zakken. De defy revivals heb ik direct nieuw gekocht met een beetje korting maar deze wil ik alleen met flink wat korting

18 likes

Tja , zonde van de Speedy en JLC dan natuurlijk.

1 like

Geen zorgen, die gaan nergens heen.

Die laatste is heel cool :sunglasses::heart_eyes: Daar ruil ik mijn Santos wel voor om :innocent:

2 likes

Ik begrijp hem inmiddels wel! Ben wel heel benieuwd hoe hij in het echt is. Liggen ze al ergens in de vitrine?

Ja bij bv. Pertijs Breda.

2 likes

Vorige week kreeg ik bevestiging dat ze bij Zenith vlot leverbaar zijn (behalve in de maand augustus wegens vakantie). Ikzelf heb het horloge (helaas?) nog niet in het echt mogen aanschouwen. Misschien ff langs Breda dan…

1 like

In Duitsland met en aardige korting al op voorraad (chrono24). Lijkt me een tof horloge

Waar dan? Ik heb nog geen enkel exemplaar aangetroffen op C24, laat staan met korting. Behalve dan een vintage exemplaar voor een flinke prijs.

Edit: er staan er inderdaad enkele te koop, had blijkbaar niet goed gekeken

Ik zie alleen “product op aanvraag”:

1 like