Bestond de Respirator X oorspronkelijk niet in gewoon staal? Wat maakt het dan een frankenwatch na de aanpassingen?
Jazeker.
Eigenlijk gewoon omdat hij is samengesteld uit onderdelen van verschillende horloges, maar wel origineel en het resultaat is een bestaand model.
Uit boek van Rössler:
en
Een keertje onderdeel geweest van een discussie hier op HF naar wat een horloge een frankenwatch maakt. Voor puristen is dit er een duidelijk voorbeeld van. Ik zit trouwens niet in dat kamp…
Dus enkel het case nummer of meegeleverde documenten in combinatie met de niet langer vergulde kast zouden kunnen onthullen dat het horloge niet 100% origineel is? Voor zover Zenith dat zelf in hun archieven kan traceren natuurlijk.
Klopt, dat is het enige.
De kroon die erop zat was ook niet origineel (geen Zenith ster of anderszins).
Ik vind het altijd zo moeilijk te begrijpen hoe mensen hun kronen zijn kwijtgeraakt.
Mijn huidige auto is anders zo hard afgeveerd dat dat makkelijk voor te stellen valt. Mijn tandarts is er dan weer blij mee.
Mooi !!!
Kan ook in de Kerstboom ?
Nee, zou zonde zijn om dat horloge daar te hangen.
Maar heb veel geleerd uit dit projectje, vooral op het fusion360 front.
Prachtig welke maat is deze ?
43 hele millimeters…
Daar is deze ook niet voor bedoeld, dit is om van het beeld te genieten…merk zelf nu ik vaker een bril nodig heb wel dat ik neig naar beter afleesbare horloges dus vaak in de sportievere categorie…