Zenith only (Deel 4)

Hele middag grijs :cloud_with_rain: dus

13 likes

Chique, proficiat

1 like

13 likes

Donkere dagen…

12 likes

22 likes

NA

33 likes

Lekker hoor!

1 like

Nice man. Van harte!!

1 like

Poah wat lekker :star_struck:. Congrats :clinking_glasses:

1 like

Pfoe, het regent hier weer NA’s de laatste tijd. Gefeliciteerd!

2 likes

22 likes

19 likes

Ook maar even hier in het liefhebbers hoekje onder de aandacht brengen:

https://www.horlogeforum.nl/t/zgan-zenith-el-primero-chronomaster-manufacture-edition/477211?u=enpassant

2 likes

9 likes

Schitterend, die diepe kast. En hij ziet er als nieuw uit (zeker met de wetenschap dat hij al zo’n halve eeuw oud is). Heel erg mooi…

1 like

Dank je :+1:

Genot om naar te kijken. De polished markers spelen mooi met het licht.

7 likes

Heel mooi!

1 like

Dit is iets dat Zenith goed beheerst ja. Vond ik echt opvallen bij elke zenith die ik heb (gehad).

1 like

Projectje…

Vond een paar maanden terug een NOS setje zilverkleurige wijzers en wijzerplaat voor een Respirator X op MP. Echt nieuwstaat. Ik heb dit model niet maar vind ze mooi.
Aangeschaft voor je weet maar nooit.
Een paar weken terug een gold-plated, behoorlijk doorgedragen en versleten Respirator X op MP.
Gold plated kast, goudkleurige wijzerplaat en dito datumring ging niet passen bij de zilverkleurige wijzerplaat/wijzers dus uit elkaar en datumring vervangen met eentje die ik nog had liggen, bleek het uurwerk er nog prima uit te zien en netjes te lopen.
Kast geschuurd (dat is nog aardig wat werk om een gold-plated kast helemaal te ontdoen van het dun laagje goud) en gepolijst. Glaasje gepoetst, en dit is hem:

Correcte kroon is onderweg uit Italië maar wil ook nog het glaasje vervangen vanwege het barstje onderin en de bruine verkleuring rondom (is alleen het glaasje, de wijzerplaat is spotless).
Erg happy met de Respirator X. Wordt uiteindelijk een frankenwatch maar wel met alleen maar originele onderdelen.

7 likes

Dat suede bandje staat er erg goed op!

1 like