Tja wie weet al heb ik nog nooit iemand gezien die het draagt
Ik lees hier verhalen van mensen die zeggen dat ze nog nooit een Rolex of een omega in het echt om de pols hebben gezien bij iemand.
Dus: ‘ nog nooit iemand gezien’ dan zal je wel niet in Azië wonen ofzo. ![]()
Haha ja want die vergelijking gaat op. Ik heb nog nooit iemand gezien zonder Rolex
ik had het over Zeniths met diamant
Je begrijpt mij niet.
Je zegt dat je nog nooit iemand hebt gezien met een zentih met diamanten.
Ik ga er van uit dat je in Nederland woont.
Hoeveel van die diamanten zéniths denk je dat er hier verkocht worden…. ? Ja net geen nihil.
Dus is het niet vreemd dat je die nog nooit bent tegengekomen.
Snap je hem nu?
Maw. Je maakt een opmerking die geen hout snijdt, aangezien je niet in azie woont. Want daar en in Dubai verkopen ze die met diamantjes. Niet hier.
Het is vroeg en je hebt 100 maar ja
. Ik woon trouwens in het exotische Belgie andere markt hier ;-). Diamanten overal
Ah. Nice!
Welke exotische horloges ben je, mét diamanten allemaal al tegen gekomen om de polsen bij mensen?
Soms is afronden niet slecht.
On topic: zenith for the win, schrap wat modellen en focus u op de core maar diamantknallers krijgen een 2de kans (buiten EU).
Right. Er zaten alleen geen zeniths met diamanten in België. Verder veel horloges met diamanten all over the place.
jammer van zenith, ze waren na Thierry nataf op de goede weg, maar zijn de laatste jaren weer de focus verloren.
Mét zou die op dit uur meer sparkelen ![]()
Ik snap je punt wel dat er andere meer excentrieke markten zijn dan de lage landen. Ook de eerste keer alleen ging die vergelijking niet op met Rolexen om de pols dus geen hout snijden valt best mee. Punt is dat een merk als Zenith zich beter op de core zou focussen. Ik ben natuurlijk de boekhouder niet en mss doen de diamanten het niet slecht maar bon.
Wel vervelend voor sommige nederlandse juweliers die daar defy’s in de etalage hebben liggen met diamanten, die zitten maar op die oliesjeiks te wachten met halalbitterballen.
Markten zijn mondiaal gezien zeer divers. De Lady Datejusten zijn hier niet te slijten terwijl ze in Azië niet aan te slepen zijn. Daar zijn juist de grote maten lastig
Dat er modellen en uitvoeringen zijn waarvan wij menen dat deze overbodig zijn, betekent zeker niet dat deze qua rendement niets toevoegen in de line-up.
Anderzijds komt dit bericht niet zonder grondslag dus ergens gaat er iets mis in de strategie.
Ik vind het een prachtig merk hoewel mi. het echt een liefhebbers merk is en men, zelfs met de meest bekende modellen als de chronomasters, slechts een schare groep liefhebbers aanspreekt.
Maar hey, bekijk het van de positieve kant…
Misschien net als met Bucherer binnenkort wel Zeniths aan zemoetennubuitenprijzen te verkrijgen!
![]()
De inflatie sinds toen is ruim 30% (gecumuleerd). Dus die 6k zou nu al ruim 8k mogen zijn.
Ik denk dat de meeste merken niet veel meer in prijs zijn gestegen dan de inflatie.
Hopelijk is je inkomen meegestegen…
Ik krijg al goesting in een Defy Revival
Je moest eens weten hoeveel jaren 90 lady datejusten er in Nederland rondgaan en verkocht worden, je schrikt ervan. En dan vooral goud staal en vaak ook met diamanten uurmarkeringen. De 26mm 69173 is echt bizar populair. De nieuwe modellen zijn in vergelijking gewoon bizar duur
Dat geloof ik wel, is voor de meeste heren de minst kostbare manier om te kunnen zeggen dat je een Rolex voor je vrouw hebt gekocht ![]()
Afijn back on topic!
Ik had via Catawiki (jaja) een veiling gewonnen voor een Chronomaster original Triple Calendar van 2024. De gegunde prijs was te mooi om waar te zijn en ja hoor; helaas bleek de verkoper een oplichter. Eind goed al goed, vanuit Catawiki heb ik alles teruggestort gekregen.
Normaal durf ik Catawiki niet aan maar een horloge van 1 jaar oud full set in de garantie vond ik de gok wel waard. Afijn het leek te mooi om waar te zijn en dat was het dus ook ![]()