Zenith only (Deel 5)

Het probleem is dat Zenith buiten de horlogeliefhebbers simpelweg niet genoeg naamsbekendheid heeft om die hogere prijspositionering te rechtvaardigen. Hoewel hun vernieuwde sociale media-aanpak van de laatste jaren veelbelovend was, blijkt dat niet genoeg te zijn.

Nu het merk dus te koop staat, hoop ik oprecht dat ze het weer gezond zien te krijgen. Als fan zou ik het verschrikkelijk vinden om Zenith te zien verdwijnen of irrelevant te zien worden.

Ik was vandaag in de buurt van Ace, dus ik kon (eindelijk) de Triple calender passen. Wat een fijn ding zeg. Totaal niet te dik (waar ik bang voor was). Hij valt echt perfect. Prachtig horloge! Helaas hadden ze de witte dail niet, die blijft toch op nummer 1 op mijn lijstje staan.

19 likes

En dat is het nou dus net niet. Zijn vooral dames die het voor zichzelf kopen van hun eigen geld.

1 like

Hij staat jou uitstekend inderdaad. Bij mij was het geen porum. Geen foto gemaakt destijds :sweat_smile:

2 likes

Maar de tijd aflezen is best wel een uitdaging.

1 like

Que?

Afleesbaarheid is secundair voor mij :wink:

2 likes

Ja ik vind die calendar in wit ook heel gaaf. En nu ik die zwarte die op je pols vind ik die ook wel erg gaaf!

1 like

Met deze foto’s en band zou ik hem zo weer kopen :sweat_smile:

.

11 likes

Beauties, allebei. En ik vind dat je ze ook beide goed kunt hebben. Heel tof.

Ik vond de triple calendar vanaf ‘bovenaf’/frontaal gezien ook mooi staan -zeker op leer- maar op de pols -in het bijzonder op staal- echt zweven; de lugs ver boven de pols ipv erop te rusten. Een beetje een ‘tonnetje op de pols’ zoals iemand zijn SD 16600 ooit duidde.

2 likes

Balen van die veiling… Soms is too good to be true ook echt too good to be true…

En met Cata is het als met Marktplaats: buy the seller.

Gelukkig is er voor je gemis aan Zenith-NA een oplossing, zoals wij beiden weten. Uiteindelijk wil je toch een odd-ball Tudor erbij :wink:.

1 like

Echt waar?
Als ik niet meteen kan zien hoe laat het is dan mag een horloge prachtig zijn, maar voor mij is een slecht afleesbaar horloge gewoon een raar armbandje met iets van cijfers en dingen enzo.

3 likes

Die Nataf… Wat een hypomane cokesnuiver was dat zeg… Dat onder zijn toenmalige bewind het prachtige Zenith niet ten onder is gegaan, is een wonder op zich. Remember al die aartslelijke Defy Extremes al dan niet met tourbillon uitgevoerd…

Ooit in Amsterdam van hem een productpresentatie mogen bijwonen. Prachtige horloges en wat een technisch vernuft bij de ontwerpers en engineers van Zenith. Maar die Nataf heeft me het merk bijna de rug doen toekeren.

Gelukkig is hem dat niet gelukt en heb ik er nog een fraai Zenith uurwerk als presse papier aan overgehouden. Hopelijk eindigt het merk zelf niet ook als presse papier nu LVMH het in de etalage heeft gezet. Ik kan me niet voorstellen dat het zo loopt, de heritage van Zenith zou commercieel-financieel goed uit te melken moeten zijn (mits ze de verliezen uit het verleden kunnen afschudden).

3 likes

Als dat het uitgangspunt is, dan zul je dit wel een heel vreemd armbandje vinden………

5 likes

Ik moest hem even opzoeken. Zo krijgt een oerdegelijk en historisch verantwoord merk toch opeens een randje :grin:

3 likes

Ik vind deze nog prima te doen.

Deze lijkt me lastiger:

Ik moet het horloge soms echt draaien om de weerspiegeling op de wijzers te krijgen om ze zodoende te kunnen lezen. :sweat_smile:

7 likes

Prachtig die triple!

1 like

Geloof me: in real life nog meer een creep dan op de foto! Een gluiperd eerste klas.

2 likes

Ja, die is idd nog lastiger! Niet te doen echt, wat een armband :stuck_out_tongue_winking_eye:. (Tegen de tijd dat je hem echt niet meer kunt aflezen en er vanaf wilt: stuur me gerust een pb :grin: !)

1 like

Ik dacht even een hoofdrolspeler in een hele slechte maffia B-film te zien…… OMG!

3 likes

Wat je zegt… Toen ik daar destijds bij die bijeenkomst was (met een maatje van me), hadden wij ook de mogelijkheid indruk dat we in een of andere Franse crimi waren beland…

Maar we waren met slechts een man of 30-40 in dat restaurant dus stiekem ertussenuit sneaken zat er niet in :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

Het schijnt trouwens dat dr beste man nog steeds in de horlogebranche actief is. Alsof ‘ie nog niet genoeg schade heeft aangericht… Want op zeker dat hij destijds de basis heeft gelegd voor de verlieslatende jaren van Zenith…

1 like

Dit is jaren 90 escape zondagavond.

Dansen tussen de boefjes :laughing:

Wat een kop zeg.

1 like