Voor mij… Ja
Het is duidelijk net na kwart over 8.
Maar als ik na het staren op mijn horloge uiteindelijk in arren moede mijn telefoon moet pakken om te weten hoe laat het is dan gaat dat armbandje richting Chrono24 of hier in het blauw.
Voor mij… Ja
Het is duidelijk net na kwart over 8.
Maar als ik na het staren op mijn horloge uiteindelijk in arren moede mijn telefoon moet pakken om te weten hoe laat het is dan gaat dat armbandje richting Chrono24 of hier in het blauw.
Je kunt toch ook het uur aflezen op je telefoon terwijl je armbanden op C24 zoekt?
Wie weet of de Tipo Cp-2 ( 03.2240.4069/21.C774 ) chronograaf , eerste serie van 1000 stuks, ook de Flyback functie heeft ? Bij de series die daarna kwamen staat dat op de wijzerplaat maar op deze alleen Automatic.
Nee deze heeft geen flyback, maar is wel de mooiste versie ![]()
Nee is je antwoord.
Edit sorry ik ben spuit elf.
Dank heren !! En voor mij ook de mooiste versie idd ![]()
Draagt opvallend comfortabel voor een 43mm.
En erg fraai inderdaad.
Ik vind de huidige catalogus maar zeer pover bij Zenith. Veel van hun horloges zijn veel te groot, dik en lomp. Zo goed als gans die Defy reeks en al zeker die Defy Extreme.
Het merk mag gerust zoiets aanbieden maar dit moet volgens mij instaan voor max 10-20% van hun aanbod.
Bovendien zijn ze daar jaren mee te laat. Er is wel degelijk een reden waarom DE AP Offshore, IWC Big Pilot en Panerai’s van deze wereld vandaag minder vlot verkopen. Die was de hype in 2000 - 2010.
Er is nog zeker enige vraag naar dergelijke horloges maar dit is dan typisch bij bv Panerai omdat dit hun DNA is.
Zenith zou zich naar mijn mening terug beter focussen op elegantie.
En dan komt de Chronometer triple date moonphase met stip op nr 1.
Beter dan dat hebben ze volgens mij nooit gemaakt
Eens met je post. Hun kracht ligt m.i. in de historie en de draagbare / niet te grote modellen. Net zoals restaurants die niet winstgevend zijn ervoor kiezen de menukaart terug te brengen naar de basis, zou deze formule bij Zenith ook prima kunnen werken.

@WatchWalker wat is jouw mening over de huidige situatie m.b.t Zenith?
Weet je meer hierover te vertellen of verder ook niet?
Ik weet dat!
En het antwoord is, helaas geen flyback.
Ik ga me niet mengen in deze discussie. Ook omdat alle geruchten die circuleren niet per sé uit een betrouwbare bron komen. Het blijft dus speculatie.
Dat er in de Benelux geen Zenth horloges met diamanten worden gedragen, spreek ik dan weer wel tegen.
Toch bedankt. ![]()
Dank je
en leuk om van beide de NA`s weer te lezen. Ik vind de Zenith net iets beter in balans en daarom mooier, maar niets mis met de JLC .
En er wordt gesproken over circa 20 miljoen verlies ?
Bij een marge van 3500,- moet je dan circa 5800 horloges meer verkopen wereldwijd. Zo`n aantal lijkt niet veel maar de schatting is dat ze nu 25-30.000 stuks per jaar verkopen, dus procentueel een forse stijging. Als die marge ongeveer klopt.
Ze maken al jaren chronografen in 37 en 38mm formaat dus helemaal in lijn met de huidige trend, al heb ik ze liever iets groter
, en al die re-editions waren ook succesvol dacht ik. Ik vind wel dat 10K echt veel geld is voor merken als Zenith, IWC, Omega etc , maar prijzen zullen nooit omlaag gaan vrees ik.
Mooi merk en ik hoop dat ze alleen of in combi met gelijke liefhebbers merken goed landen.
Het feit dat de Defy Extreme wel wat weg heeft van de Offshore en de Chronometer echt wel een makkelijke copy is van de Daytona heeft ook niet veel goed gedaan.
De Pilot is ook geef top model, persoonlijk vod ik het model gelanceerd in de JF Dufour veel beter.
Heb er enkele en ben echt liefhebber van het merk maar het is gewoon spijtig dat ze wat mij betreft te weinig eigen identiteit hebben. Om makkelijker succesvol te zijn heb je een icoon nodig. Het is misschien gene must maar het helpt.
Denk aan een Nautilus, Royal Oak, Navitimer, Submariner, Speedmaster, Tank, Reverso … en we kunnen wel effe doorgaan. Zenith probeert met wat retro modellen terug op te vissen maar succesvol is het niet echt ( toch niet buiten de kring van de kenners).
Het enige echt iconische dat ze hebben is zonder twijfel … het El Primero caliber. Weinig horologe mouvementen zijn zo legendarisch, maar blijkbaar is dat onvoldoende voor het merk zelf.
Mijn vraag aan @WatchWalker was alleen maar om te kijken of hij wel betrouwbare informatie over dit onderwerp heeft, omdat ik zou verwachten dat hij meer over het merk Zenith weet dan de gemiddelde topicbezoeker.
Hij geeft netjes aan dat hij zich hier niet in wil mengen. Zijn antwoord kan ik accepteren en zelfs waarderen ondanks dat je hoopt op meer informatie.
Dus laten we hem niet meer hierover bevragen.
Zelf hoop ik, net als iedereen hier, op de continuering van het mooie merk Zenith.
Of de Offshore heeft veel weg van de Defy Revival ![]()