Zenith only (Deel 1)

41mm ceramic Defy Classic ja. Foto zelf gemaakt maar ik bezit het horloge niet.

1 like

Pure class!

37 likes

Man man man, wat een prachtig horloge!!!

1 like

Heeel gaaf. Zodra de juweliers open zijn ga ik er een passen…

1 like

Wat een schitterende combinatie van een chrono met de Defy kast en bracelet… :heart_eyes:

1 like

Wat is hiervoor de servicebeurt interval?
Het is natuurlijk een vrij gecompliceerd uurwerk met een “high performance” chronograaf.

Ik weet dat Zenith prat gaat op de Defy Lab die door de siliconen oscillator vrijwel onderhoudsvrij is en niet slijt…

Nu weet ik dat dit nog niet zit in de DEFY 21 maar was benieuwd naar wat Zenith zelf aanbeveelt voor een uurwerk als dit :smiley:

Hieronder de uitleg van een forumlid:

Ik heb mijn zenith ultra thin weer eens uit de doos gehaald. Prachtig horloge, maar ik zit te dubben of ik hem ga houden, of dat hij te koop gaat. Ik draag nu meestal Grand Seiko. Maar deze is wel echt mooi dun voor een automaat. Ik weet het nog niet, houden of niet. In elk geval is het een prachtig horloge met een wijzerplaat die heel verschillende gedaantes aan kan nemen:

14 likes

Ik heb deze gehad. De rede waarom ik hem terug verkocht heb was het feit dat de gesp mijn pols echt pijn deed… blijkbaar een gekend issue met de gesp…

8 likes

Je prefereert Grand Seiko boven Zenith?

Heb je meerdere GS?

Als een primero hackbaar was had ik er al lang eens eentje gekocht. En de defy vind ik mooi, maar te groot. Dus voor nu prefereer ik inderdaad Grand Seiko boven Zenith. Maar zo’n horloge met een bouw als deze ultra thin (een superdunne automaat) hebben ze bij Grand Seiko niet in het assortiment. En deze ultra thin heeft een prachtige sobere styling met mooie indices, en loopt perfect. Dus is een mooi onderdeel van de ‘collectie’.

2 likes

De nieuwe CM Sport is hackbaar dacht ik? :thinking:

2 likes

Klopt, als die nou in een “normale” kast komt helemaal mooi maar moet zeggen dat ik maar 2 keer per jaar hoef te hacken.

1 like

Mijn 410 Grail

24 likes

Blijft een super mooi horloge, oud collega droeg er zo een - veel van dichtbij mogen bewonderen :grin:

1 like

36 likes

Deze is echt geweldig! Moeten ze in 42mm uitbrengen. Als je geen flinke polsen hebt kan je deze 44mm gewoon niet dragen.

28 likes

Stomme vraag misschien, maar wat wordt bedoeld met Hackbaar?

Helemaal geen stomme vraag! Hackbaar betekent gewoon dat wanneer je de kroon uittrekt, de secondewijzer stopt. Dat laat je toe de tijd heel precies in te stellen. Iets voor nerds zeg maar…

2 likes

Lange tijd met een 410 rondgelopen en toen verkocht aan een collega :slight_smile: