Twee IWCs met gemodificeerd Valjoux 7750 uurwerk ingeruild.
Heb nu alleen nog de Portuguese 3714 over …
Prachtig horloge met dresser uitstraling
Nu ben ik echter al een tijdje gecharmeerd van de Zenith Retrotimer
Uniek manufacture chronograaf uurwerk met de El Primero als basis
Wat vinden jullie de mooiste van de twee als je moet kiezen?
IWC. Heb deze Portugiese altijd heel mooi gevonden, en tegen afgekapte cijfers heb ik helemaal niets. Ik heb de Zenith al een tijdje bij Willem Wien zien staan. Hoe vaak ik er ook naar kijk, hij doet me helemaal niets.
Precies Marijn
Denk dat dit wellicht ook komt door de stalen band met gepolijste midden schakels …
De IWC is ook meer dan 10 jaar mijn grail geweest, lijk er wat op uitgekeken
De Retrotimer doet mij emotioneel niet meer maar qua uurwerk triggered hij wel
Heb niet veel anders meer (in) te ruilen dan wellict nog mijn DJII
Waarom vind je ze niet vergelijkbaar?
Zijn beiden “dressy” chronographs
De 7750 is een bekend chrono uurwerk net als de El Primero
De Retrotimer moet uiteraard ook op leer ipv de staal/gepolijste band
Benieuwd naar je mening
Persoonlijk vind ik de Zenith het mooiste. Niet alleen qua uiterlijk (al moet hij wel op leer), maar het verhaal achter het El Primero uurwerk is natuurlijk al prachtig. En dan die naam … “El Primero”! Hoe stoer klinkt dat?
Ik geloof ook dat het El Primero uurwerk vroeger gebruikt is door Rolex, voor de Daytona modellen, maar dat terzijde. Ik weet ook eigenlijk niet of dat nu een pluspunt is of niet.
Het enige is misschien dat de retrotimer niet alle funties heeft die de El Primero aankan. Of misschien ligt dat technisch genuanceerder, maar iig heeft de El Primero 3 subdials, de retrotimer maar 1.
Maar allemaal argumenten. En als je dit soort klokjes op basis van argumenten gaat kopen is er geen liefde in het spel en maakt het eigenlijk niet uit welke je kiest. Welke WIL jij het liefste? De Zenith, toch?
Ja, maar dat zie ik liever dan de knullige manier waarop IWC hetzelfde probleem voor de Portugieser probeerde op te lossen (met lappen tekst op de wijzerplaat). Enerzijds ruimte te over, anderzijds afgekapte cijfers. Nóóit deze IWC voor mij, nog los van het weinig spannende uurwerk voor deze prijsklasse.