Zenith Retrotimer - "Halve" El Primero versus IWC Portuguese

afgekapte cijfers = no go voor mij, maar er zijn mooiere Zeniths’

1 like

Voor mij wel :stuck_out_tongue: vanwege de balans en de uitstraling. De 3714 zit niet voor niets al zo lang in de collectie.m De tekst stoor ik mij niet zo aan, ik heb ook al een Rolex met een heel opstel.

Inerdaad wel veel geld voor een (weliswaar verbouwde) 7750 waarvan na 20 jaar de R&D vast al is terugverdiend.

Zenith is op leder een stuk mooier dan op staal…
Zou ook voor de Zenith gaan…

1 like

De Zenith. Ik heb een mooie Zenith El Primero Pilot op mp staan. Misschien ook nog een optie…

Voor mij overduidelijk de Zenith, Een plaatje! de IWC heeft voor mij diverse dealbreakers zoals afgehakte cijfers en de plaatsing van de chrono’s en een saaie witte wijzerplaat.

Stef die Pilot is mooi maar vind de indices te groot …
Overigens heb ik mij verplicht gesteld in te ruilen en niet meer uit te breiden :wink:
William heeft bod gedaan op mijn Portuguese vandaar

Dan zou ik voor de Retrotimer gaan. Succes!

1 like

De Retrotimer is natuurlijk de originelere keus, en ik vind Zenith een mooier merk dan IWC en verkies een El Primero boven een 7750. Maar ook is de Retrotimer een vreemde eend in de bijt met het gecastreerde uurwerk en doorlopende chronograaf. Dit samen met lagere resale doet mij toch kiezen voor de Portugieser, een default keuze maar een die niet verveelt en die je altijd goed kunt verkopen mocht dat wel zo zijn.

1 like

Ik zou voor de Zenith gaan.

Helaas, ik zou ze beide verkopen als ik ze had.
De Zenith doet mij helemaal niets en van de afgekapte cijfers van de IWC krijg ik rillingen. Sorry.

De IWC qua uiterlijk, maar voor het uurwerk zou ik de Zenith kiezen.

Ondanks de afgekapte cijfers toch voor de IWC.
Veel mooier!

Zoals ik al zei, nog even doorsparen :smile:

4 likes

:point_up:Ja die is dan wel weer heeeel erg gaaf

Deze!

Zoals de eerste zenith het niet heeft, heeft deze het wel : cojones!

Sex! Vuige sex, deze Zenith. Écht vintage nog een stapje gaver natuurlijk.

1 like

Simpel voor mij, de Zenith natuurlijk.
Een half 6 half 12 horloge is een absolute no go voor mij,
al helemaal niet in deze prijsklasse…

De Zenith maar wel op leer. Of inderdaad een ander model van Zenith.

IWC vanwege de prachtige klassieke wijzerplaat