Zenith Retrotimer - "Halve" El Primero versus IWC Portuguese

IWC. Instant classic.

.

Even iedereen prikken… :smile:

AFGEKAPTE CIJFERS? not done!!!

Hmmm… wat vinden we van afgekapte subdials?

Whaaaa :smiling_imp:

Wat mij betreft… is niet belangrijk, Arthur

Ruil niet in, om in te ruilen. De vraag is: Wil je echt die Zenith?

2 likes

De Zenith!

Geweldig mooi!

Groeten,

Noel.

Heeft hier nu ook weer iemand de topictitel gewijzigd? (Net wakker)

Voor mij: zonder twijfel de Zenith. De Zenith vind ik veel beter ogen dan de IWC

1 like

Nee hoor

Vind dit model van Zenith prachtig

Hang nu met bepertke collectie ophet punt van

• Verder terugbrengen wat min of meer betetekent DJII, IWC 3714, Grand Seiko, Glashutte omzetten naar max 2
  • Tevreden zijn met watr ik nu heb …
  • Weer uitbreiden, wat zou betekenen dat ik naar mini brands overstap omdat ik niet meer geld vastzetten
    :wink:

Zenith zou zeer zeker mijn keuze zijn. Mooier, interessanter. Ik vind de IWC Portugieser zeker niet lelijk, maar wel erg veel mensen hebben hem…dus niet echt origineel. Maar wellicht is dat niet belangrijk voor je.

1 like

Zenith! Ik vind deze mooier en “unieker”. Zo’n Portugieser kennen we nu toch wel…??

Ook ben ik niet zo’n liefhebber van “gouden” wijzers en cijfers maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Grt. Marco

Het wordt saai, maar ook voor mij de Zenith, uiteraard op leer

Of rubber;

8 likes

Ik vind de wijzerplaten en alles wat daarbij hoort er altijd erg goed uitzien bij Zenith.
Zijn vaak van zilver gemaakt…

Prachtig!

Zonder twijfel de Zenith - door de assymetrische plaat vind ik 'm erg spannend, ondanks de assymetrische plaat hebben ze het horloge een rustige uitstraling kunnen geven.

De Portugiese, ook mooi, maar een beetje saai.

De Zenith vind ik trouwens met staal al mooi. Met de subtiele tinten in het horloge (grijs, blauw) kun je ook met gekleurd leer er iets extra opvallends van maken. Zelfs een nato zou nog kunnen waardoor het van een (semi)dresser ineens een sportieve klok wordt.

Just my 2 cents.

De IWC vind ik mooier, maar dat met alleen blauwe elementen ipv goud.

Zonder twijfel de Zenith voor mij.

Je had een poll moeten maken :smile:

Zenith, idd op leder graag. Cool merk, cool kaliber.

De Portuguese is een van die publiekslievelingen die me niets doet.

Ik vind beide horloges niet in balans. De IWC zou mij het geld niet waard zijn omdat het uurwerk een 7750 derivaat is.