Zenith watches!

Had ik nou maar die 25 miljoen gewonnen had ik een Zenith aangeschaft!!!

iemand ervaring met in mijn ogen het meest exclusieve horlogemerk ter wereld!

Gr Dennis

[img]http://i180.photobucket.com/albums/x224/hendrickchan/DefyXtremeStealth.jpg[img]

[img]http://i180.photobucket.com/albums/x224/hendrickchan/DefyXtremeStealth.jpg[\img]

Vind Zenith een mooi merk en hebben er zeker een paar heel mooie modellen er bij zitten… maar daar valt dit model bij mijn niet onder!!

Iets te veel van het goeden.

Dit vind ik wel mooi:

Zenith het meest exclusieve merk ter wereld ?
Die had ik nog niet eerder gehoord - smaken verschillen en “exclusivity is in the eye of the beholder” om een Engels spreekwoord maar een lichtelijk te verbuigen.

Het is nu eenmaal geen wedstrijdje - als jij een bepaald merk het mooiste merk vind, dan maakt 't toch niet zoveel uit wat wij allemaal vinden ? :wink:

Enne - ik moet je eerlijk zeggen dat ik de hele “defy”-trend van Zenith niet zo fraai vind (dan druk ik me voorzichtig uit), maar sommige van de meer klassieke modellen zijn nog steeds (in the eye of the beholder) erg fraai!

Groet
Mark

Over smaak valt niet te twisten (tu)…gelukkig :smiley:

Zenith maakt(e) erg mooie horloges maar de productie van de “Defy-Lijn” mag van mij acuut gestopt worden (td)

Sinds het tijdperk Nataf heeft Zenith wat mij betreft geen enkel bestaansrecht meer.

Exclusiviteit is er ook nauwelijks, het gaat alleen nog om de omzetten.
Kijk maar hoeveel er zo op e-baai staan.

Bernard Schreef:

Sinds het tijdperk Nataf heeft Zenith wat mij
betreft geen enkel bestaansrecht meer.

Exclusiviteit is er ook nauwelijks, het gaat
alleen nog om de omzetten.
Kijk maar hoeveel er zo op e-baai staan.

En hier ben ik het volledig met Bernard eens, die Nataf moet snel een cursus tijdloos design gaan volgen. Zelf heb ik nog een lekker ouderwetse Zenith, geen Defy, maar gewoon klassiek met een kleine seconde op de 6.

Mijn persoonlijke mening is dat Zenith een prachtig merk WAS.
Met name de El Primero en de Elite uurwerken zijn juweeltjes. Meerdere malen in de geschiedenis is het merk door verkeerd management bijna kopje onder gegaan.

Gelukkig heeft Ebel de productie van de El Primero gered, bijna waren alle machines, mallen en gereedschappen vernietigd. Toen Ebel wist dat de kennis en de machines nog aanwezig waren, kwam er een verzoek aan Zenith om dit uurwerk te mogen gebruiken voor hun Sport Chronograaf. Dit model werd zo´n succes, dat Zenith zelf de uurwerken ook weer ging gebruiken. Enkele prachtige modellen waren het resultaat.

Echter, Zenith wil zich nu geheel anders positioneren in de markt. Men wil een hyper exclusief merk worden, en dit draadje lezende lijkt ze dat nog te lukken ook…
Over de modellen van de afgelopen jaren kan ik kort zijn… Afschuwelijk…

Ja, die Defy-modellen mogen samen met dhr Nataf…(td)

Groet,
Arno.

(maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten)

Daarbij vind ik PVD uitvoeringen (Physical Vapour Deposition) een gruwel, een hype en nog een hele lelijke ook. Gaat wel voorbij, voor de echte liefhebbert van PVD even wachten totdat ze over een paar jaar voor een ‘prikkie’ te koop zijn omdat de meesten er vanaf willen.

Genesis

Zenith het exclusiefste merk… BARF… mooi verhaal!
dejavu anyone???

De oude primero’s worden dan wel niet meer gemaakt maar ze kunnen het nog wel blijkbaar:

Wel is het model een beetje uit verband geraakt doordat ze het weer eens XXL moesten maken, de subdials, tsja gevaletje jammer.
Zucht…, doe mij maar zo’n oude

3 likes

Ik vind ook dat Zenith helemaal de verkeerde kant op is gegaan. De huidige collectie is verschrikkelijk lelijk. De oude modellen waren super. Deze staat nog op mijn wishlist maar dan met blauwe plaat en bi-color band

Tsja Mario, het cal. 410 van Zenith is maar ca. 30 mm in doorsnede.

Je krijgt hetzelfde als met al die verprutste VJ7750’s: als de kast 45 mm en groter moet zijn, dan ziet het er niet meer uit: alles zit op een kluitje midden op de wijzerplaat en daaromheen weet de fabrikant van gekkigheid niet meer wat hij moet doen.

Krijg je die teksten: “Guilloche a main…”

Goede wijn behoeft geen krans is een adagium dat ik hoog in het vaandel heb.
Ik zou ook nooit een RLX Sub date kopen, hooguit de Sub no date, vanwege het gelul over “superlative…”

Daarnaast die rose-gouden indices: te groot.

Kortom: de oude is 10 x mooier…(al is dat dan geen quantieme perpetuel).

Weet je dat zeker, blauwe plaat met bicolor band :S Op het plaatje staat toch echt de mooiste uitvoering, maar ja, dat is persoonlijk.

Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande meningen. Wat een ondingen !!

Met Trieste Groet,

Morse.

Die blauwe plaat in bicolor was ik zo een 20 jaar geleden helemaal gek van. Maar toegegeven die op het plaatje zou ik ook wel willen hebben.

Bernard Schreef:

Tsja Mario, het cal. 410 van Zenith is maar ca. 30
mm in doorsnede.

Je krijgt hetzelfde als met al die verprutste
VJ7750’s: als de kast 45 mm en groter moet zijn,
dan ziet het er niet meer uit: alles zit op een
kluitje midden op de wijzerplaat en daaromheen
weet de fabrikant van gekkigheid niet meer wat hij
moet doen.

Krijg je die teksten: “Guilloche a main…”

Goede wijn behoeft geen krans is een adagium dat
ik hoog in het vaandel heb.
Ik zou ook nooit een RLX Sub date kopen, hooguit
de Sub no date, vanwege het gelul over
"superlative…"

Daarnaast die rose-gouden indices: te groot.

Kortom: de oude is 10 x mooier…(al is dat dan
geen quantieme perpetuel).
Roger that!

Ik ben ook niet zo’n liefhebber van het huidige Zenith maar wereldwijd schijnt Zenith toch nog steeds een grote hit te zijn getuige de turnover wereldwijd van dit merk.
Ze staan volgens mij nog steeds in de top 10 van Zwitserse horlogemerken voor wat betreft turnover.
Misschien houden Aziaten of Amerikanen wel van de stijl.(?)

Ebel heeft de produktie van de El Primero misschien gered, maar in tegenstelling tot wat wordt beweerd door Hans Mennink, is de Sport Chronograaf van Ebel geen groot succes geworden.
Zou de echte redding niet zijn gekomen door Rolex, die de El Primero jarenlang heeft gebruikt in de zeer succesvolle Daytona ?

Misschien heeft Nataf nog niet zo’n slechte zaken gedaan, alleen is zijn design niet in de smaak gevallen in Europa.