Zenuwen over Carrera, wel of niet echt?

Ik heb ietwat overenthousiast meegeboden op een Carrera bij een Cata-veiling. Vind het een echt gaaf ding qua looks, maar maak me zorgen omdat ik tegen mijn natuur in een horloge zonder originele doos en papieren heb gekocht. Ik heb inmiddels Cata al op scherp gezet door te zeggen dat ik mijn geld terug wil als hij nep blijkt. Dat hebben ze ook toegezegd. Tegelijkertijd heb ik het idee dat hij ook vrij goed wel ok kan zijn. Ik begreep in de Facebookgroup Horlogefreaks dat hier een paar echte kenners zitten. Zouden jullie me willen helpen?

2 likes

Uurwerk lijkt me in elk geval een correcte ETA 2895-2, ook gebruikt door o.a. Tissot.

2 likes

Is er iets waardoor je denkt dat deze nep is? Voor een neppe vind ik hem behoorlijk goed op de echte lijken. Erg netjes dat ze dan het juiste uurwerk er in doen.

6 likes

Ik heb m gekocht zonder originele doos en papieren. Bij een verkoper zonder veel reviews. Gewoon een potentieel voor je kop sla moment. Ik heb me vandaag een ongeluk gezocht online naar alle details. Die lijken goed te kloppen. Uurwerk oogt correct inclusief de nummering en de bewerkte rotor. Band is exact gelijk, caseback ook inclusief de manier waarop Tag het referentie- en serienummer aanbrengt. Maar liet m bekijken bij een handelaar en die zei terecht dat je ook replica’s met een ETA hebt en hij viel over de kunststof spacer rond het uurwerk. Alleen zie ik die ook op foto’s van hetzelfde type dat door anderen wordt aangeboden.

1 like

Ik heb hem ook gehad, ik zie weinig geks. Ik heb de mijne nooit open gehad, maar dat van die plastic spacer meen ik wel vaker gehoor te hebben.

3 likes

Thanks! Ik zie online dat er replica’s worden gemaakt, maar kan geen foto van de daadwerkelijke replica’s vinden. Dus ik vraag me ook af of ze voor een Tag zo ver gaan om replica’s te maken die zo goed zijn dat bijvoorbeeld het ref nr en serienummer precies op de goede plek zijn. Ook in de clasp van de leren band. En dito wat betreft de afwerking van het uurwerk. Maar dat weten jullie vast beter.

Plastic spacer is echt iets voor TH. Deed Breitling ook tot pakweg 20 jaar terug hoor… Ziet er verder heel goed uit.

3 likes

Ach reviews zeggen ook niet zoveel op catawiki :innocent:

2 likes

Ik heb deze en zo op het oog zie ik niks geks.
Als de indices spiegelen als een malle en de champagne wijzerplaat er strak uitziet, dan lijkt me dit gewoon een echte.

2 likes

Op het ook niks aan de hand maar als hij uit Turkije komt zou ik goed opletten als hij binnen is en gelijk een case starten mocht er iets mis mee zijn.

Hij komt idd uit Turkije. Dat was deels reden voor mijn ongerustheid. Niet heel politiek correct, maar is dat land bron van veel ellende? Ik heb een case geopend en daarbij is vereist dat je een onafhankelijke deskundige het horloge laat beoordelen. Lees: een Tag-dealer. Ik van plan hem morgen daarom bij Van Willegen te brengen. Zij kunnen voor overzichtelijk bedrag taxatie doen. In tegenstelling tot Schaap die er 250 euro voor vraagt.

Cata is voor mij geen plek om iets te kopen. Te link, te duur. Even verder zoeken :muscle:t2:

1 like

Ik wil net zeggen dat heeft de nieuwe aquaracer ook

Een plastic spacer bedoel je?

Ja

1 like

Dan krijg je meer spijt van de invoerheffing plus BTW. Het horloge lijkt verder wel origineel.

Komt die nog met een naheffing? Ik heb het hier vanochtend gewoon bezorgd gekregen zonder een verzoek om die taxen te betalen.

Waarom heb je al een case geopend terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is?

Ligt aan de verzender en het pakketje. Soms frauderen sommigen van de turkse verkopers nog wel ns met het exporteren dat je niet hoeft te betalen.

Ik zie zo snel niks geks.
Binnenkant nog nooit open gehad.

1 like