Zenuwen over Carrera, wel of niet echt?

Klopt, maar de brutalen zijn met veel minder dus hebben per persoon meer wereld :slight_smile:.

2 likes

Maak jezelf niet gek, mogelijk is hij ooit geserviced door een horlogemaker die een schroefje niet netjes behandelde (lees wat in reacties) en de binnenring lijkt ook gewoon prima. Ziet er gewoon echt uit en om van een Tag een hoogwaardige replica te maken tja … dan is deze wel goed geslaagd

1 like

Kleine epiloog bij het verhaal van gisteravond. Vandaag even aangewipt bij een Tag Dealer in Den Haag die zei officieel niet te mogen zeggen of hij echt was of niet. En toen ik vriendelijk glimlachte vervolgde: ,Prachtig horloge, zou m voor die prijs zelf graag hebben gekocht. Zo maken ze ze niet in Ankara." En glimlachend liep ik de herfstzon in.

17 likes

Dat ze ze in Ankara maken had ik ook nooit gedacht, dus daar heeft hij vast gelijk in :wink:

Mijn eerste indruk is ook dat de wijzerplaat niet mooi gecentreerd is, het geen de verschillende afstanden en het datumvenster verklaard. Wijzerplaat pootjes wellicht iets verbogen. Goed in de gaten houden of hij niet stil gaat staan als je hem een nacht op de 9 uur kant hebt weggelegd. Dit zou namelijk duiden op frictie tussen wijzerplaat en uurwijzer als gevolg van de verschoven wijzerplaat.

Vannacht lag hij toevallig zo, maar loopt nog netjes en gelijk. Ik zal t in de gaten houden.

Misschien volgende keer iets meer betalen en via een betrouwbaar kanaal aanschaffen, scheelt je slapeloze nachten :slightly_smiling_face:

Het was een impulsactie terwijl ik normaal er lang over dub, wik en weeg. Ik heb ook nieuw gekocht via dealers, gebruikt op Chrono en eerder zonder tranen op Cata.

Prachtig horloge. Geniet ervan!

Wat een heerlijkheid dat het via Catawiki ook goed kan gaan.

Geniet van het prachtige horloge!

Wijzerplaatpootjes die verbogen zijn, zie je normaal niet zo extreem, tenzij in het centergat van de wijzerplaat, als de wijzers afgenomen zijn, dan staan de assen iets uit het center. Is makkelijk weer op zijn plaats te krijgen door een horlogemaker.
Ook een horloge op zijn kant leggen, bv 9u geeft geen bewijs van afgebroken pootjes, wijzerplaat kan in sommige gevallen perfect op zijn plaats gehouden worden door kast en de kunststof ring rond het binnenwerk.

Dit verhaal leest als een jongensboek! Gelukkig lijkt het alsof het goed is afgelopen. Hopelijk geen deel 2.

Ik ben wel benieuwd wat je betaald hebt / hoeveel het horloge goedgoper was dan in NL? Of kwam de impuls door iets anders?

Haha, zo had ik t niet gezien. Maar ik ben gek op jongensboekverhalen, dus wat dat betreft. Ik heb met veilingkosten en vervoer 1820 betaald. Niet eens echt heel weinig want ik zag bij een eerdere veiling er eentje voor wat minder. Op Chrono zijn ze veel duurder, maar full set wat weer een oneerlijk vergelijk is.

Ik viel voor dit horloge omdat voor mij de horlogeliefde begon als racegekke tiener bij Tag Heuer. Ik kocht na veel sparen een F1. Als volwassene kwam de liefde terug met weer een F1 en daarna liep t uit de hand op een prettige manier. De meeste moderne Tags vind ik niet zo, te grof en groot. Maar deze was gewoon precies wat ik mooi vind. Dus bood ik. Iets te spontaan :slight_smile:

1 like

Supermooi horloge! Fijn dat alles goed is afgelopen. Nu lekker genieten!

1 like

Echt heel blij dat het is goedgekomen. Blijkt toch dat heel veel mensen gewoon te vertrouwen zijn. Ook uit landen die bij sommige onder ons een mindere reputatie hebben :wink:

1 like

Nee, is geen garantie maar kan een indicatie zijn. Als het centrale gat ver uit het lood staat zodat hij net wel/net niet voor wrijving zorgt met de uurwijzer is dit een teken aan de wand. Sterk verbogen pootjes heb ik genoeg voorbij zien komen, meestal door ondeskundige montages of na een flinke val. Gebroken minder vaak, behalve na gerommel door derden of hele oude klokjes waar al vaak spanning op is komen te staan.
Laten we voor TS hopen dat het slechts een slechte foto is die vertekend.

Nou, toch nog een naheffing van UPS. Enveloppe met trillende vingers open gemaakt. Of ik 21,61 euro wil betalen. Die gaan we wel overleven :slight_smile:

5 likes