Zes maanden lang geen NA’s

Gister zag ik de stelling: Zes maanden lang geen kleren kopen. Met als reden dat dit je het nodige inzicht geeft over je koopgedrag en waardering voor wat je al hebt.

Om dit toepasbaar te maken voor mijzelf en het forum kwam ik op de volgende (waarschijnlijk hier onpopulaire) stelling: zes maanden lang geen horloges kopen om dezelfde redenen.

Tuurlijk vind ik het leuk om m’n eigen collectie te laten groeien, maar dat zorgt er ook voor dat ik alsmaar rusteloos aan het struinen ben. Als er iets op m’n pad komt wat ik gaaf vind moet ik het ook vaak hebben. En op het forum komt er genoeg moois op je pad! :sweat_smile:

Ik heb me dus voorgenomen vanaf vandaag geen nieuwe aankopen meer te doen tot half juli.

Wie zou dit ook doen en wie niet? En waarom?

Weten jullie andere manieren om nog wel bezig zijn met de hobby?
Dacht zelf aan om horloges te ruilen of te gaan modden.

Stelling:

10 likes

Buiten horloges en mijn Playstation heb ik al maanden geen kleding of iets gekocht.

4 likes

Ik doe mee! Wel na de reeds geëngageerde/gereserveerde aankopen van de voorbije week. Heb de voorbije maanden veel te veel nieuwe aankopen gedaan. Nu (na de nog geplande aankopen) is het hoogtijd om gewoon te genieten van wat we al hebben…

en goed te sparen voor een volgende grotere aankoop :rofl:

1 like

Ik heb inzicht in mijn koopgedrag als ik op mijn afschrift kijk. Heb ik geen 6 maanden geheelonthouding voor nodig :slight_smile:

5 likes

6 maanden maar?

Ik snap het punt van waarderen wat je hebt wel. Wat ik heb uitgegeven lig ik niet wakker van en weet ik zo ook wel.

1 like

Geld harken met een bladblazer.

Speaking of, Daytona kopen?

Doodeng. Ik schrik me telkens kapot :joy:

Als jullie het niet erg vinden ga ik lekker door met consumeren. Mijn nieuwe putter komt morgen binnen en dat maakt mij blij.

Thanks.

9 likes

Tuurlijk snap ik dat. Echter ik waardeer wat ik koop en zo niet dan gaat het weer weg. Dat is de hobby. Ik vind het leuk om nieuwe horloges te kopen en er druk mee te zijn. Nieuwe aankopen geven een lekker gevoel, dat is bekend. En omdat het lekker is doe ik het.

Krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort initiatieven :no_mouth:

Dat neemt niet weg dat iedereen zelf moet weten hoe hij zijn of haar gedrag bekijkt.

Succes dus :wink:

3 likes

O, had niet de intentie om op jouw post te reageren. Kennelijk drukte ik op het zwarte pijltje ipv de rode antwoorden knop.

Eens met wat je zegt overigens :+1:

1 like

Niet consumeren maar consuminderen!!

2 likes

Mijn voornemen is Geen horloge aankopen in 2021 en het gaat al 303 uur en 9 minuten goed !

4 likes

Ik ook :joy: Tot half juli geen horloges meer kopen, dat is ongeveer vijftienmiljoen jaar in horlogeland. Ik heb geduld, maar niet zoveel.

2 likes

Beetje mijn situatie haha, het begint een beetje op een verslaving te lijken!

Ik heb helaas geen bladblazer :joy:

NOG langer! :scream:

2 likes

Ik doe niet mee, want ik heb juist het doel gesteld om mijn aller eerste horlogebox vol te krijgen, dus ik moet en zal doorgaan!:wink: nog 4 stuks te gaan.
Maar wel goed initiatief. Op die manier kan je ook extra geld sparen voor een grote aankoop in juli?:wink: maar je waardeer natuurlijk dan ook wat je al hebt!

Succes!

1 like

Ik doe hier niet aan mee.
Vorig jaar dacht ik ook nu is de box vol en klaar…uiteindelijk werden er 10 verkocht en 11 bij gekocht.

1 like

Ik doe mee! (tenzij de HFLE dik gaat zijn, die pik ik nog ff mee dan)
Waarom? Omdat ik het goed vind, ben gelukkig met wat ik nu heb, heb weinig drang tot wat nieuws, plus ga een huis bouwen dus soort van horloge stop is denk ik wel slim.

beetje over lullen hier, foto’s maken, dragen, VOORAL DRAGEN, bandjes kopen/laten maken.
Dat soort bezigheden.

1 like

Show je laatste NA met mijn DNA eens. Patser :sunglasses:

Toevallig dit programma gekeken en hierdoor geïnspireerd?

https://www.netflix.com/title/81074662?s=a&trkid=13747225&t=cp

Een beetje langdradig gezwetz maar ze hebben wel een punt. dat punt heb ik zelf al een tijdje geleden ontdekt gelukkig.

Genieten van wat je al hebt!

1 like

Goeie tips!

1 like

image

Dit bedoel je?

1 like