Zet je favoriete quartz op 1-2 en 3

Meestal worden er door horloge liefhebbers automaten gedragen, da’s begrijpelijk en heeft zo zijn redenen.
Nu bemerk ik dat ik toch regelmatig begin terug te grijpen naar een quartz uurwerk. Vooral tijdens, werk, vrije tijd en gewoon omdat je er bijna geen omziens naar hebt. Ook kosten ze dikwijls maar een fractie van de prijs t.o.v. een automaat.
Ik zoek er zelfs nog eentje bij te kopen.
Daarom de vraag.
Zet jullie favoriete quartz horloge op nummer 1-2 en 3.
Welke zouden jullie nog bijkopen en waarom.

Mijn lijstje
1- certina blue ribbon 300m. duiker. Mooi afgewerkte uiterst accurate horloge
2- citizen aqualand jv0050 titanium. De meest bruikbare duiker, extreme mucho-macho klok
3- g-shock gw-9400 riseman. In mijn ogen de ultieme g-shock.

Graag (en voor de lol) jullie lijstje en tips.
Saluti !

De twee quartz klokjes uit mijn collectie vind ik erg mooi:

en als derde de inmiddels weer verkochte JP-2000 van Citizen

Fijnste quartzhorloges in mijn doosje op dit moment:

1: Seiko SBBN015 Marinemaster. Een icoon met rijke historie, 300m waterdicht en draagt heerlijk met de traploos verstelbare sluiting.
2: Bulova Snorkel II. Ook een icoon en met Precisionist uurwerk. Mooi om de vloeiende secondewijzer te zien.
3: Deep Blue Sea Ram. Omdat ik hem net heb en voor het geld (99,-) een heel goed horloge is (500m, saffier, keramische bezel) met een fris kleurtje.

Een quartzhorloge wat ik nog graag zou willen hebben is een Omega Marine Chronometer 2.4 MHz. Heb de civiele variant gehad en het is een fantastisch stuk techniek en het meest precieze quartz-uurwerk ooit gemaakt.

Een Rolex 5100 Beta 21 mag ook trouwens, maar die zijn ondertussen onbetaalbaar…

Op 1. Sinn UX SDR (EZM 2B).

Voor mij de interessantste quartz, met de Hydro techniek is vocht in de kast nagenoeg onmogelijk en maakt tevens een heliumventiel overbodig.

Niet in bezit maar hoop deze nog eens toe te voegen.

Op 2. Marathon TSAR.

Mooi stevig en doeltreffend horloge met hele mooie afmeting.

Op 3.

Precista PRS 18 Q.

Bang for buck.

Groeten,

Noel.

Mijn meest favoriete quartz klokje is mijn Tissot T-Touch. Geweldig ding, kwaliteit, kent leuke kunstjes en draagt erg fijn.

Nummer 2 is mijn Timex Intelligent Quartz vanwege de eveneens gave kunstjes, kompas, thermometer en getijdenklok. En de Indiglo verlichting en dat voor een uiterst vriendelijke prijs.

Nummer 3, eveneens uit mijn eigen horlogekist, is een heus plakmerkje. Mijn Carrera Sprint Multifunction. Jaja, vloeken in de kerk, maar heeft meer een emotionele waarde. Zou ik nu niet meer kopen, maar het was het eerste horloge dat ik voor mezelf kocht en ik vind het nog steeds mooi. Sowieso koop ik geen quartz meer, voor mij alleen nog automaatjes.

Voor mij

1 Sinn UX
2 Casio G shock tough solar
3 twijfel ik, een Omega Seamaster Pro 300 m of een Junghans mega 2000 of Victorinox dive master

Ik heb trouwens nog nooit een automaat gekocht! Maar moest ik het doen zou ik waarschijnlijk gaan voor een Damasko Da 38 of een Oris BC3.

Een Grand Seiko spring drive is een (kostelijke) tussenoplossing :yum:

Op 1: Seiko Astron 1969
Op 2: Girard Perregaux 352 Quartz 1972
Op 3: Mijn CWC G10 :wink:

klongy Schreef:

Een Grand Seiko spring drive is een (kostelijke)
tussenoplossing :yum:

Waartussen?

Eigenaardig en zo zie je maar dat smaken verschillen.
Diverse van de vernoemde horloges heb ik gehad en weggedaan wegens geen draagtijd.:S
Leuke tips iig !

Op 1.mijn Seiko Tuna SBBN015.
Op 2.mijn Seiko SKA 371 BFK op saffier en Velatura wijzers.
Op 3.mijn Deep Blue Sea Ram op Shark mesh band.

Hierbij heb ik nog 4 automaten en ik ben niet van plan nog een Quartz horloge aan te schaffen:)

allemaal in bezit.

Op 1

2

3

Voor mezelf kan ik niet uit 3 modellen kiezen, maar als “advies” aan iemand die als Newbee opeens een horloge wil gaan dragen dan zou ik deze 3 aanraden en ook in deze volgorde.

Deze is gewoon allround de beste qua comfort en functies met goede lume & verlichting.
http://timerecs.com/imgs/a/a/u/i/n/casio_aqs800wd

Net gezien bij vriend die hem heeft gekregen, prachtig horloge!

Voor sport en onbehouden vrijetijds werkzaamheden een casio g-shock. Als het wat netter moet, Technomarine UF 6 brown.

Ik heb eigenlijk maar één quartz horloge gehad die ik echt te gek vond, de Breitling Aerospace. Wat een topklok, stom dat ik die heb verkocht.

Op de voet gevolgd door 2.

En ook al kost ie bijna niets, ik draag deze best veel in het weekend etc. Perfecte maat, weegt niets en krassen maakt niet uit, dus nr 3.

Certina DS2 Chronometer prachtig horloge loopt na ruim een half jaar op de seconde nauwkeurig.

1-

Casio met veel techniek erin.

2-

3-

Mijn grote liefde Omega Chrono Quartz komt waarschijnlijk in de tweede helft van dit jaar…

De eerste twee zijn in mijn bezit de Omega was in mijn bezit maar verkocht aan Ernst Benders het digitale gedeelte was defect en is niet meer te maken.

Even de foto’s erbij…

De enige quartz die ik heb, op dit moment op een blauw leren Hirsch band

Het zal ook bij deze blijven. Als ik weer een horloge in de collectie zou nemen word het toch weer een mechanische.

NicoB)-

De Quartz favorieten uit mijn collectie:

1: Heuer 980.006 met NOS tropic strap
Perfecte maat en een Heuer aan de pols is altijd “cool”

2: Tissot Touch, “daily beater”

3: Seiko 7A38-7020, mijn eerste “echte” horloge, ruim 25 jaar geleden aangeschaft.