Zichtbodem of niet

Op een ander topic dreigde dit een een beetje de overhand te nemen. Vandaar dit topic.
Mijn mening :slight_smile:
Een zichtbodem op een duiker/toolwatch is onzin!
De antimagnetische werking gaat verloren.
Het klokje kan minder druk aan door de glasbodem, maw de waterdichtheid is minder.
Een ETA in std configuratie is niet veel bijzonders, ook niet met een paar blauwe schroefjes :wink:

Bij een mooie dresswatch met een manufactuurwerk a la Lange, JLC en andere exoten is het wel de moeite, aangezien er dan ook meer werk in de decoratie van het uurwerk zit.

Wat is jullie mening?

We denken er precies hetzelfde over!

Ik vind een Unitas 6498 ook heel mooi om naar te kijken, zeker als het uurwerk mooi is gedecoreerd. Bovendien, iets is nooit onzin als je het mooi vindt.

jo Schreef:

Een zichtbodem op een duiker/toolwatch is onzin!
De antimagnetische werking gaat verloren.
Het klokje kan minder druk aan door de glasbodem,
maw de waterdichtheid is minder.
Een ETA in std configuratie is niet veel
bijzonders, ook niet met een paar blauwe
schroefjes :wink:

*de antimagetische werking verloren: se be it
*minder druk aankunnen door glasboden: mijn Tag redt 500 m met glasbodem, niet genoeg??
*een ETA is niet veel bijzonders: nee, zal wel niet maar toch is 't mooi om te zien…soms is 't niet de look, wel de techniek in werking kunnen zien.

kortom: glasbodem voor mij

ik zag hier laatst ook al Perrelet (seacraft) voorbij komen, voorzien van mooi uurwerk en dat werken ze dan weg…doodzonde!

Vind de zichtbodem op mijn planet ocean 8500 prachtig. De waterdichtheid is met 600 meter nog steeds behoorlijk pittig en hoger dan menig duikhorloge zonder zichtbodem. Volgens mij blijft het horloge ook nog eens antimagnetisch door het gebruik van Si14.

Ik ben het dus in dit geval niet met je eens :slight_smile:

Kijk zo leren we weer wat bij :slight_smile:
Dat is nou de bedoeling van dit forum.

Volledig mee eens.

Bij voorkeur geen zichtbodem, zeker niet bij zoiets “gewoontjes” als een ETA :wink:

Voor exoten, is een openklapbare achterkant een prima oplossing, zoals bij de bijzonder fraaie GO Grande Cosmopolite Tourbillon:

even offtopic, maar @Lencoth

wat staat er nou (rondom) in 't deksel?

Goh wat een lijdensweg om haar opgewonden tekrijgen :wink:

als je een zichtbodem niet mooi vindt of je het niet vindt passen op een duiker koop je zo’n klok toch niet.

Degene die een zichtbodem wel mooi vinden en totaal niet relevant vinden of dat nu wel of niet past op een duiker, kopen zo’ n klok wel. (zoals ik)

En wanneer ga je nu met een duiker 500 meter diep? 99,99 % komt niet verder dan de afwasbak of douche.

Groet
Herman

Popma Schreef:

even offtopic, maar @Lencoth

wat staat er nou (rondom) in 't deksel?

Steden in de verschillende tijdzones.

Ieder zijn ding natuurlijk :slight_smile:
Er is geen reden om zo fel te reageren, topic geopend om verschillende meningen te horen. Als jij het mooi vind is het natuurlijk prima. Het zou leuk zijn als je dit zou motiveren. Daar kunnen we weer wat van leren. (Zoals dat silicium in een PO 8500)

jo Schreef:

Ieder zijn ding natuurlijk :slight_smile:
Er is geen reden om zo fel te reageren, topic
geopend om verschillende meningen te horen. Als
jij het mooi vind is het natuurlijk prima. Het zou
leuk zijn als je dit zou motiveren. Daar kunnen we
weer wat van leren. (Zoals dat silicium in een PO
8500)

Een beetje begrijp ik dat felle reageren wel. Dat komt door dat woordje onzin. Dat is een woord waarmee je iets wegzet als helemaal raar, of absurd of zo.
Ik hou niet zo van dat woord als het gaat om smaak, of wat mensen leuk vinden.

(tu)ik snap het.
Zal volgende keer wat beter nadenken over een stelling :slight_smile:

Bij een "echte "duiker is een zichtbodem niet echt praktisch lijkt me ( geeft alleen maar meer kans op lekken ) Een Ar coating aan 2 kanten van safierglas is in mijn ogen even onzinnig , dan heb je safierglas wat onkrasbaar is met een coating die wel krassen kan ???
En toch ben ik het 100% eens met orisfan , als je een zichtbodem of ar coating aan de buitenzijde mooi vind …waarom niet ???

Orisfan Schreef:

als je een zichtbodem niet mooi vindt of je het
niet vindt passen op een duiker koop je zo’n klok
toch niet.

Degene die een zichtbodem wel mooi vinden en
totaal niet relevant vinden of dat nu wel of niet
past op een duiker, kopen zo’ n klok wel. (zoals
ik)

En wanneer ga je nu met een duiker 500 meter diep?
99,99 % komt niet verder dan de afwasbak of
douche.

Groet
Herman

Geen enkele duiker gaat naar 500 m. Deze aanduiding heeft dan ook niets met de duikdiepte te maken.

Als er wat te zien is in een gekleed horloge dan is een zichtbodem wel gepast. Bij een toolwatch zoals Submariners, Speedmaster, … hoort het in mijn ogen niet. :slight_smile:

gr. Glenn

ik had 't merk Perrelet al even aangehaald, maar kom op heren anti zichtbodem:

moet zoiets nou weggewerkt worden?
(betreft Perrelet Seacraft met dicht deksel)

zoiets mag dus echt wel gezien worden, een doodzonde dat ze zo’n uurwerk verstoppen

En zolang ik niet met een duiker het diepe in ga mag er best een zicht-venster op zitten.
Ik vind het wat extra toevoegen als je op een uurwerk kunt kijken, zeker als men al een voorkeur heeft voor mechanische horloges. Bij een quartz vind ik het dus niet mooi en zou het overdreven zijn.