Ben mij de afgelopen weken aan het verbazen over de opmars van de euro. Gaat als een raket. Met de huidige koers ten opzichte van 3 maanden terug toch een “15%” extra korting. Dat is als de verkoper zijn prijs niet hedged.
Heb zelf in ieder geval al wat leuke horloges in prijs (euros gerekend) zien dalen.
Wat is jullie mening? Zelf zie ik het als een oppurtinty maar ben ook van mening dat de euro zijn opmars nog wel even doorzet.
Vandaar ook de records op Amerikaanse aandelenbeurzen. Trumponomics is moeilijk te voorspellen maar het gaat in de VS zeker niet slecht.
OT: De huidige opmars van de Euro is voor het eerst in jaren, maar of het doorzet zal je niet met volledige zekerheid kunnen zeggen. Je kan natuurlijk ook je aankoop hedgen .
Of de beurzen de economie bepalen of omgekeerd of de beurzen een ecosysteem opzich zijn is een vraag waar het antwoord niet eenduidig op zal zijn.
Niet dat ik fan ben van Trump, maar het constante gehaat begint wel oud te worden. Hoeveel meer kan iemand in een kwartaal doen behalve de beurzen boosten?
Hierna stop ik met off topic, sorry!
Merk wel op dat een lage Euro koers gekoppeld aan een lage inflatie de exportpositie versterkt. Dat betekent meer productie van zaken in Europa, wat meer banen zou kunnen betekenen, wat dan weer goed is voor ons allen.
Een sterke Euro tegenover een zwakke Dollar keert dat om, en ik ben daar niet voor. Ik koop m’n horloges liever een paar Euro duurder in Europa, terwijl ik ze van een vaste baan betaal, en met een nationaal handelsoverschot en een krappe arbeidsmarkt.