Die is idd relatief gunstig, 1,10 euro per GBP volgens mij. Heb ooit mijn 6217 tegen een 1,4 koers uit de UK gehaald. Nu bezien nog steeds een koopje…
Let wel op dat PayPal en creditcards exorbitante koersen gebruiken naar vreemde valuta…
Yep, als het goed is ongeveer de koers bij die je zou betalen bij aankoop van ponden. Helaas.
Een paar jaar daarvoor rond de 1,50 zelfs. Heb alleen rond die tijd al mijn dollars van de hand gedaan.
Jazeker, ik mag over twee weken weer die kant op, ik wrijf in mijn handjes. Ligt al het één en ander op mij te wachten bij mijn familie daar 
(gebruik bovendien een forex-free kaart waarmee ik de echte wisselkoers betaal, dus dat scheelt ook nog eens 1,5-3%)
Klinkt goed. Wat heb je aangekocht als ik vragen mag? En die forex free kaart. Wat is daar de naam van?
Inderdaad, het is verdomme current year. Ronduit schandalig dat er geen transgender president van Amerika is. Stelletje Racisten.
Ik heb hier echt de ballen verstand van. Dus neem me niet kwalijk.
Maar als de site zelf een optie heeft. Te kiezen tussen Euro en Pond, En die “Koers” Is wel gunstig. Dan is er toch geen probleem met betalen in euro’s met paypal?
PayPal koers is altijd het meest voordelig voor PayPal zelf. Google op je aankoop bedrag in GBP to EUR, bijvoorbeeld, 500 GBP to EUR zal 550 Euro opleveren, 500 GBP zal bij PayPal 600 euro kosten. Als je in Euro kan betalen op een site kun je op basis van de Google koers zien of dat voordeliger is
Je betaald met ponden maar paypal zet dit om in euro’s. Bij een gunstige koers betaal je minder euro voor een pond, dus worden er minder euro’s afgeboekt.
Als je op de site kan kiezen om óf in euro’s óf in ponden te betalen, kan je kijken wat gunstiger is.
Stel: ze rekenen voor een bandje 15 pond, of 20 euro. (puur hypothetisch, ik ken de koersen niet)
Als je met paypal in ponden betaald, dan kan het zomaar zijn dat jPaypal 16,50 rekent in plaats van die 20 die de site biedt. Dus dan is het gunstiger om in ponden af te rekenen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Paypal 22,50 rekent, dus dan kan je weer beter in euro’s betalen.
PayPal koersen zijn nooit gunstig. NOOIT
Met “Site”. Bedoelde ik de webshop. Daar kun je kiezen tussen ponden en euro’s
Het ging om deze Site, http://www.watchshop.com
Vaak geven ze zelf al de koers aan als je de site bezoekt.
Het is ook weleens bij sites waar je in meerdere valuta’s kan betalen dat er voor elke valuta een vaste prijs is (bv 179,99eu en 199,99usd) hierdoor is het soms voordeliger om je eigen valuta te pakken of soms het tegenovergestelde. Dit is ook afhankelijk van hoe goedkoop je aan andere valuta’s kan komen.
Ik ook, reken maar uit je aankoop bedrag via Google en via de webshop. Als je in Euro’s bestelt via de website steek je het negatieve PayPal bedrag mooi in je eigen zak. Ander voordeel bij PayPal is de retourkostenvergoeding.
Klopt en de optie om het vreemde valuta bedrag niet om te rekenen maar rechtstreeks naar je creditcardmaatschappij door te berekenen hebben ze volgens mij ook afgenomen, ik kan althans de omrekenoptie niet meer vinden/uitschakelen dus ik gebruik tegenwoordig helemaal geen Paypal meer voor vreemde valuta aankopen. Mijn creditcard is iets minder asociaal met omrekenen.
Hier gewoon in Euro bestellen !
Ok, paypal niet gunstig?
check deze klok http://www.watchshop.com/mens-seiko-prospex-chronograph-solar-powered-watch-ssc261p2-p99975257.html
die kost op de site in ponden 449 of in euros 496.65
Betaal ik de klok met paypal en ik betaal met ponden, dan rekent paypal hier op dit moment 482,35 voor. Scheelt dus 14,30
Hoe heb je dat gechecked, heb je een volledige checkout gedaan?
Nee, want ik hoef dat horloge niet, maar dat geeft paypal aan als ik het om laat rekenen.