Zijn de nieuwe uurwerken van Rolex minder robuust?

Echt? Je moet zo vreselijk snel handelen tegenwoordig om zo’n meesterwerkje te bemachtigen; bizar. Dat er slechte uurwerken inzitten maakt niet zo veel uit. Uurwerken kan je laten servicen.

Aber naturlich.
Het zijn Steinhart hommages. Net niet the real deal.

1 like

Gewoon Grand Seiko kopen joh

3 likes

Rolex gebruikt een zgn. “rotorpost”, dat is een wat ander systeem dan bijv. ETA gebruikt.

Als je erg actief bent kan dat ding meer slijten en dan krijg je een rotor die zelfs de bruggen van het uurwerk kan beschadigen. Beurtje, dat ding vervangen en klaar.

Bij een ETA moet je bij service veelal de halve opwinding (raderen, veerton) vervangen, Rolex heeft een ander zwak punt. Tsja, onderaan de streep moet je toch een ontwerpkeuze maken als fabrikant en het blijft natuurkunde, krachten en bewegende delen, wrijving en slijtage…

16 likes

Klinkt niet best @malus65.
Snap je wantrouwen wel. Hoe oud het is het horloge?

Denk dat die horloges ook veel te veel polstijd krijgen, en dan verslappen de banden, en begint het te rammelen van binnen :nerd_face:

2 likes

+1
De enige normale reactie in dit topic… Hij gaat weer lekker hier, wat een ellende…

8 likes

Ik denk dat dat ook de bedoeling is van dit soort topics.:smirk:

2 likes

Als jij denkt dat @malus65 hier loopt te trollen kan je beter even wat meer afstand nemen Marijn. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Vast niet zo bedoeld, maar we weten allemaal hoe topics lopen waar bepaalde merken positief of juist negatief worden benaderd.

2 likes

Ik heb mijn twijfels of die oude uurwerk echt beter zijn. Horloges van vandaag de dag zijn in veel gevallen toch veel degelijker dan horloges van tientallen jaren terug. Althans dat heeft iemand mij eens aangepraat. :slight_smile:
Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan.

1 like

Fck fake. Dat mag hier niet op het forum.

Flauwe grap ook… :beers:

Het zullen hopelijk incidenten zijn, over het geheel maakt Rolex natuurlijk heel betrouwbare uurwerken. Daar staan ze ook om bekend, maar de afgelopen tijd kwamen er verschillenden met problemen voorbij.

Ieder uurwerk heeft sterkere en zwakkere kanten.

De oude Rolexuurwerken waren eigenlijk ondingen die veel te lang bleven lopen en daardoor gigantisch in de soep konden lopen. Als de smering slecht werd en er vervuiling in het uurwerk zat bleef zo’n ding vaak toch doorlopen.

Als je horloge op zo’n moment stopt, dan moet je naar de horlogemaker voor een beurtje en dan voorkom je ellende. Bij Rolex liep het uurwerkje dan veelal door, met significante slijtage tot gevolg (schoonmoeder droeg DJ in goud kleine 20 jr. non stop, hele uurwerk is uiteindelijk door Rolex vervangen, excessieve slijtage overal).

Als de Rolexen nu eerder een gebrek tonen, dan kan dat uiteindelijk zelfs beter zijn…

EDIT: ik probeer hier een genuanceerd en realistisch beeld te schetsen, geen merkenoorlog te ontketenen. Fijn als men dit bericht dus niet gaat gebruiken voor zoiets.

21 likes

Je geeft een heel genuanceerde en inhoudelijke reactie, bedankt daarvoor.

3 likes

Dingen die ik verwacht had in dit topic:

• “Uiteindelijk wil je toch een Rolex” :white_check_mark:
  • "Nee Ik wil echt geen Rolex hoor " :white_check_mark:
  • KIJK MIJN COLLECTIE :white_check_mark:
  • Een inhoudelijke reactie zoals deze :x:
10 likes

Dat is kwaliteit und premium!

Apen ze van Patek na

5 likes

Goede video. Die ga ik aan mijn baby laten zien als hij weer eens jankt.

2 likes

Je mist nog:

Uiteindelijk wilt iedereen een Invicta :white_check_mark:

2 likes

Ouwe Rolex aan de kleine geven, dat is een fijne rammelaar :wink:

1 like