Zijn er musici onder ons?

Ik kwam deze tegen op YouTube. Gezien de prijs nog even over getwijfeld. Nog niet eerder zoiets tegen gekomen. Zouden jullie deze aanschaffen?

6 likes

Al eerder zien langskomen, op HF.
Wel geinige gadget. Maar ik heb al een metronoom, die ik eigenlijk vrijwel nooit gebruik. Zou wel goed zijn om daar wat vaker mee te oefenen. Maar ja, vind het gewoon niet zo leuk en dat is toch de hoofdreden dat ik speel: ik moet er plezier uithalen.

Edit: even opgezocht…

Maareh, wat speel jij?

1 like

@HansT voor jou!

2 likes

Ja, dat werd toen ook al gezegd! Ik zit in een deja-vu… :grimacing: :joy:

2 likes

Alleen triangel;)
Nee ik speel zelf niet maar wel een horloge waar je een gesprek over kan hebben.

Ja, dat is zeker! :+1:

1 like

Onder de HF leden is een hoornist. Ben zijn naam even kwijt. De hoorn is afgebeeld op zijn logo. Aardige vent!

3 likes

Dat ben ik dus, bedankt voor het compliment.
leuke gadget inderdaad maar ik heb ook al een stuk of wat metronomen.
Jammer dat hij bij het showen van de functies er constant doorheen zit te lullen.
Het stem apparaat heb ik zo niet kunnen horen maar daar heb ik mijn twijfels over.

groetjes Lenno

3 likes

Heb juist gisteren een Tissot gekocht, dank je wel👍

3 likes

Zelf zou ik dan toch liever m’n korg TM gebruiken. Makkelijker af te lezen en kan zeker tegen een stootje.

Ik vind een metronome app op m’n iPhone iets handiger in gebruik dan dit horloge schat ik.
Ondanks dat, leuke feature!

1 like

Metronomen zijn voor beginners

want…:slightly_smiling_face:

Of je kan tellen en ritme houden of niet. Zo niet, dan heb je een metronoom nodig

1 like

Dat is fijn om te weten, heldere taal, dankjewel!:slightly_smiling_face:

3 likes

Ik mijn metronoom gewoon ingebouwd, daar heb ik geen horloge voor nodig.
Geinig, leuk om over de praten bij de jaarlijkse blokfluit fanfare ofzo, maar weinig nuttig.

1 like

Als je vindt dat ik geen gelijk heb ofzo, mag je dat overigens best zeggen hoor

Als ik dat zou willen zeggen zou ik het zeker doen. Ik vond je statement gewoon leuk om te lezen, zonder verdere uitleg erbij, maar die heb je net gegeven. :+1:

1 like

Nee, in de praktijk heb je er zo goed als niks aan. Behalve als horloge. En er zijn andere veelal goedkopere en meer functionele opties. Bijv. een stemapparaatje, zit nu bijna altijd een metronoom in of bij opnames stel je een click track in op een bepaald tempo. En hier al eerder gezegd, op het telefoontje is er ook eentje beschikbaar.

En dat zijn er veel want alles wat je nu op de radio ect. hoort wordt op een grid opgenomen, tot op de sample nauwkeurig en dat is tegenwoordig 96 duizendste van een seconde. Maar een metronoom is vooral handig voor als je in je eentje een partij moet instuderen. Een hulpmiddel dus, voor als er geen ritmische begeleiding is.

Zo! dan weten we dat ook weer :grin:

1 like

Exact. Als matig pianist heb ik hem gewoon nodig bij het instuderen van een stuk.
Ady heeft hem niet nodig kennelijk, dan zit je vaak wel op een bepaald niveau. Dat kan ik alleen maar toejuichen.

4 likes