Zijn er ook platte duikers?

Hé HF!

Ik loop inmiddels al een tijdje mee, maar toch even een vraagje. Momenteel zoek ik een mooie daily die ik zowel thuis al stoeiend met m’n twee kids als buiten op een terrasje kan dragen. Denk aan een Seiko SKX007, mini turtle etc. Ik vind ze echter vrij dik… Ze dragen niet zo comfortabel op mijn smalle polsjes en vind het mooi als het onder m’n trui of overhemd schuift.

Dus mijn vraag is of er ook moderne duikhorloges zijn met een dikte van maximaal 11 mm met een budget tot ongeveer €300. Hommages en microbrands zijn ook prima.

4 likes

Ik denk dat je dan al snel bij quartz uitkomt.

3 likes

Quartz!
Zoals m’n Squale 1553 beater:

22 likes

Quartz is geen probleem voor mij. Welke platte Quartz duikers zijn er? Ik kan er geen 1 bedenken haha.

Kijk hier ook eens…

6 likes

Oja goeie optie!

Is een diver bezel een must? Ik heb eens een Edox Delfin quartz gehad, die was lekker dun.

Niet een must maar vind duikers mooi en gebruik de bezel best vaak met koken. Ik kook graag. :grin::raised_hands:t2:

2 likes

Ik weet niet of er een te vinden is voor maximaal 300,-, maar de Glycine Combat Sub 42 is 10.5mm

4 likes

Die Nove trident is wel een tof ding zeg

2 likes
8 likes

De vetste duiker van 11 mm die ik ken is de PVD-coated CWC SBS-issue diver.
Wel 2x je budget maar die overleeft zeker je kook-avonturen :sweat_smile:

1 like

@Batossai we have a winner!
Deze vind ik echt heel gaaf :sunglasses:

Afhankelijk van de polsmaat trouwens, ik zou 'm graag in 42mm zien.

1 like

Uitstekende keus!!

1 like

Ja die zijn oprecht echt super tof. Hoe draagt jouw Zeno? Zou je de dikte kunnen opmeten voor mij? :blush::raised_hands:t2:

1 like

Mijn Zeno PRS-3 is 12 mm maar draagt echt erg plat, qua gevoel niet dikker dan mijn 9,5 mm dikke Hamilton khaki.
Platter dan de eveneens 12 mm dik zijnde CWC RN300 die ik recentelijk heb overgenomen, komt door subtiel verschil in kastvorm. Maar de dag/datum + HAQ Precidrive en betere lume maakt hem wel een winner.

De SBS-variant is volgens specs 11 mm dik en gaat vroeg of laat ook wel eens komen denk ik :innocent:

1 like

Is 8,5mm dun genoeg? :upside_down_face:

Edit:
Het is natuurlijk wel handig dat ik er dan bij vertel dat dit een ouder model is. Voor 30,- uit Japan overgevlogen inclusief BTW en inklaring.

5 likes

Een Oris diver 65 is ook niet heel dik in mijn herinnering (en een deel van de dikte komt door het saffier)

Klopt, maar niet te vinden voor 300,- :sweat_smile:

1 like

Ik kan duidelijk niet lezen 🫣
Onder 300 is lastig, wellicht een Duro en sowieso met een kwarts de beste kans

1 like