Dat is correct. Ik heb de Santos omdat ik 'm cool en mooi vind, omdat er Cartier op de wijzerplaat staat en omdat ie gewoon stijtje heeft. Maar het is geen “goed” horloge, objectief bekeken.
Maar ik ga jou geen lulverhalen over “kwaliteit boven kwantiteit” en het “low-end” aansmeren. Daar erger ik me aan, gegeven de matige kwaliteit van het high-end. Zeker ook de bracelet… Elke GS bracelet die ik ooit vast heb gehad was beter van pasvorm dan dit ding.
Ik begrijp heus wel dat het heerlijk voelt om zoiets op te schrijven maar je wekt de indruk namens Iedereen (Iedereen.) te spreken.
Los van mijn mening over de bespiegelingen heb ik toch niet het idee dat de posts van Fate worden genegeerd.
Ook niet door jou.
Ja. Veel beter. In meerdere opzichten.
Dat moet jij toch weten.
Hoho. Dat zegt oom @Fate_Amenable_To_Change. Dat wil nog niet zeggen dat dat ook echt zo is hè. Hij vergelijkt dat met 20 andere in bezit zijnde horloges.
Ja oke beter maar niet 20x de prijs beter.
Cp company is goed maar niet 20x beter dan H&M bijvoorbeeld
En een simpel tshirt Balmain tshirt al helemaal niet.
Dat we van mooie spullen houden is een ander verhaal en ja er is zeker kwaliteit verschil maar je betaald vaak ook voor de naam.
Nou je betaald toch vaak voor de naam. Zeker bij een sieraden merk als Cartier.
En ja GS is goed maar zo sexloos als maar kan dus dan liever een sexy sieraad als een cartier.
LOL
Hier heb je wel een punt op 1 of 2 exemplaren na dan
Had hierboven ergens de vraag gesteld hoe het eruit zou zien bij de instapmerken. Uiteraard krijg ik daar geen antwoord op dus maar even zelf aan de slag. Een prijslijst van 2003 heb ik helaas niet, maar 2004 wel. Van Tissot uiteraard
Dus maar even het lijstje van Fratello proberen te reproduceren maar dan voor Tissot. Het vergelijken van de modellen is wat lastiger, veel modellen zijn aardig veranderd intussen, maar ik heb er een aantal naast elkaar gezet die me nog enigszins vergelijkbaar leken.
En wat blijkt: zelfs bij Tissot zijn de prijzen gemiddeld bijna 25% hoger dan ze op basis van alleen de inflatie zouden moeten zijn
Overigens is dit de koers van de Euro ten opzichte van de Zwitserse Frank over ongeveer die periode. Dat scheelt veel meer dan die 25%. Ben benieuwd wat de invloed daarvan is
Ik vrees dat ome fate het met veel, veel meer horloges dan dat vergeleken heeft. Een mens past wat, bekijkt wat, krijgt nogal eens wat in handen gedrukt en is nogal eens op een horloge-treffen geweest, zeg maar. Los daarvan heb ik in voorgaande jaren nog zo’n 40 horloges gekocht en verkocht. Dat is het gezellige aan dit forum.
Tja, als ik één horloge mocht hebben, de rest van m’n leven, was het een GS. Maar ik hoef m’n seks dan ook niet uit m’n horloges te halen.
Dit begrijp ik niet. Wie beweert dat een Santos high-end is? Niemand toch neem ik aan. Het is op z’n best een machinaal afgewerkt massaproduct met een bekende smoel.
Ik kan me een voorgaande artikel herinneren waar gepraat wordt over tattoos/ campings en submariners. Nu een artikel over giffen goederen. Ik heb geen excel spreadsheet nodig om dit te realiseren.
Ik ben gezegd met een situatie waar ik me dit nog kan veroorloven. Waar ik me aan stoor is dat, ondanks deze prijzen een houding van jewelste is bij de horlogemakers. Een week geleden een dealer binnengelopen. Toen ik informeerde naar een horloge in de vitrine werd ik vriendelijk uitgelachen met een blik van “ we gunnen het u niet”. Mijn geld heb ik hard voor moeten werken, is me niet aan komen waaien.
Als de wereld bedrogen wilt worden, laat het dan bedrogen worden. Je bent de enige die kan besluiten om mee te doen met dit spelletje of niet.
Nee, heb al jaren geen patek of Rolex gekocht. Mijn laatste aanschaf was een split minute IWC omdat ik me dit horloge heel goed kom herinneren uit de jaren 90. Niet populair maar wel heel exclusief.
Een horloge kan minder populair worden.
Maar iets was zeldzaam is wordt niet ineens “on-zeldzaam”.
Ik volg je helemaal als het gaat over winkelpersoneel. Arrogantie ten top, met hun top hypotheek en gefinancierde 3e handsje. De discussie is al eens eerder gevoerd hier. Tijd voor crisis, dan stijgt het service level.
Als je het zo leest is de uitspraak ‘met hun top hypotheek en gefinancierde 3e handsje’ best wel neerbuigend en arrogant.
Ik deel de ervaring namelijk niet. Er zijn ook nog goede mensen die behulpzaam zijn in de ‘winkel’.
Wel is de nieuwe generatie werkende wellicht een beetje arrogant met hun 3 daagse werkweek en ‘op vrijdagmiddag wil ik vrij mentaliteit’ want dan wil ik een APerol spritz op het terras drinken.
Bij mij is het: you get what you give.
Heel goed. Zo hoort dat ook.
Maar misschien is het bij het winkelpersoneel die jou helpt ook: ‘you get what you give’
Veel verkopers ( ofwel Sales Associates, Sales Advisors, of hoe ze zichzelf ook noemen…) bij het hogere segment juweliers proberen zich te meten met hun clientèle en nemen een houding daarbij aan die ze niet past.
Als ze dan ook nog Assistent Bedrijfsleider ( ofwel Assistant Store Director, Assistant Shop Manager of hoe ze zichzelf ook noemen… ) of zelfs Bedrijfsleider ( ofwel Store Director, Shop Manager of hoe ze zichzelf ook noemen… ) dan is het hek helemaal van de dam en gaan ze helemaal boven hun stand leven.
Ik moet er altijd een beetje om lachen… ze vallen toch vaak door de mand.
Ik heb trouwens ook veel goede ervaringen !
Absoluut niet Brick. In het algemeen heb ik respect voor iedereen en zeker ook voor het werk wat ze doen, wat het ook is. Ik heb ook heel lang (bij)baantjes gehad in horeca en retail en dat is hard voor weinig. Sommige van de dames & heren nemen onterecht een hautaine houding, alsof je een of andere prul komt kopen. Het gaat mij prima, maar ik moet gewoon hard werken om me mooie horloges te kunnen kopen en dan verwacht ik zoiets niet.
Wat ik al schreef ik deel die hautaine ervaring niet.
Doet de Jumbo ook…
De redenering van een fabrikant die snapt wat schaarste is. De vraag is groter dan het aanbod. Dan zijn er 2 oplossingen om het evenwicht te herstellen, meer produceren of de prijs verhogen. Helaas kiest iedereen optie 2