Zijn Nomos bezitters ook "Flipperaars"?

Nomos is één van mijn favoriete merken. Mooie horloges, fijne afmetingen en meestal “redelijk geprijsd”.
Sinds 2013 heb ik een Tanogmat.
Ik ben heel benieuwd wie nog meer een Nomos heeft, welke en hoe het bevalt?
Graag jullie feedback en foto’s.
Ik heb het idee dat Nomos bezitters hun Nomos niet vaak “flipperen”, maar misschien zit ik wel mis…
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Hieronder wat foto’s van mijn Tangomat. Die blauwe wijzers zijn prachtig, afhankelijk van de lichtinval.


6 likes

Deze gehad en geflipperd.

Nu heb ik deze

Met de Tangomat begon deze gekte bij me. Na een tijdje toch verkocht omdat ik toch niet zo van cijfers als uurmarkers was. Ook was ik niet zo blij met de lugs. Vooral omdat ik deze niet zo goed vond aansluiten op de pols.
Na best wel een periode de Orion gekocht. Daarvan vind ik de lugs mooier en het horloge is lekker dun.
Of ik deze blijf houden dat weet ik niet. Ik ben nu eenmaal een flipperaar, al is mijn setje horloges de laatste tijd best wel stabiel :wink:

3 likes

Je Orion is ook prachtig!
Mooie lugs en rustige wijzerplaat.

Ik ben zelf niet meer zo’n “datum” fan bij veel horloges, maar Nomos werkt ze vaak wel mooi weg; ook bij jouw Orion :+1:

Veel plezier er nog mee :smile:

1 like

Het rare is, ik draag mijn Orion Polar echt zelden, maar als ik de keuze moet maken wat er weg gaat uit de box zit de Nomos er nooit bij. Ik denk wel dat het helpt dat de versie een Limited was, en dus niet nog een keer te koop is.

1x eerder een LE verkocht, veel spijt van gehad.

1 like

Ik ben best een flipperaar, maar de Nomos staat niet op de flipperlijst. Tijdloos, gaat me niet vervelen.

3 likes

Die Polar kende ik nog niet.
Heel fraai.
Wat is de grootte? 35mm?

Mijn eerste serieuze horloge was de Nomos Club. Heb een paar keer op het punt gestaan deze op het verkoopgedeelte te zetten maar toch steeds op het laatste moment niet gedaan.

Ben nu alweer tijden gecharmeerd door de Nomos Metro en dan met name de versie met gangreserve.

Mocht ik ooit nog de Club gaan verkopen dan zou het alleen zijn om fondsen te werven voor een andere Nomos.

plaatjes heb ik van het www geplukt

1 like

Tot nu toe zijn alle Nomos horloges hierboven vrijgesteld van Flipperen.
Ook als hun eigenaren dat niet zijn :wink:.
Toch wel bijzonder.

Mijn Tangomat niet hoor… :wink:

1 like

Ik heb een Tangomat Norma en mijn geliefde een Tangente NL-editie.
Beide gaan niet (zo maar) weg

[URL=http://s497.photobucket.com/user/Tobias-photos/media/DSCN8174_zps6c081675.jpg.html][/URL]

1 like

Heb ook een Orion en flipper nooit :slight_smile:.
Ga hem eigenlijk steeds meer waarderen en het draagcomfort is subliem.

3 likes

Hier een Zurich en die staat zeker niet op de nominatie om te flipperen. Ik denk niet dat ik dit horloge snel zat zal zijn, maar je weet maar nooit wat voor leuks er als alternatief langs kan komen.

7 likes

Die blauwe wijzerplaat is geweldig.
Hoe afleesbaar zijn de wijzers bij weinig licht?

Best wel goed eigenlijk. De wijzers zijn gefaceteerd, dus er valt vaak toch wel wat licht ergens op een oppervlak van de wijzers.

1 like

Ik denk dat, mochtik een Orion hebben, ik er wel verliefd op kon worden tot op het punt dat t een blijver zou zijn…

Ik begin ook meer en meer overtuigd te worden dat ik in die richting moet na mn mark II projectje :slight_smile:

1 like

Klinkt als een prima plan :sunglasses:

Ik bezit geen Nomos, maar ik vind ze prachtig. Gebruikt zie ik ze weinig langskomen heb ik het idee.

1 like

Die Norma is heeeel erg gaaf. :thumbsup:

2 likes

Jups, 35mm is de Polar. Zijn broertje, de Solar is wellicht nog begerenswaardiger met een blauwe plaat en een zichtbodem. Geen idee meer waarom ik destijds voor de Polar koos…

… De Solar ben ik nu al jaren naar op zoek, met nog een aantal mensen helaas,… en ook zij zoeken al jaren naar een van de 100 stuks.

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/6/3/63bc645b05e5bb6120e34258f1ff54b5f6680b8f_1_666x500.jpg

2 likes

Die Solar even opgezocht op internet
Heel heel mooi … :flushed: