Zijn we horlogefan of merkenfan...?

Als eerste komt horlogefan, staat het design me aan en ook het merk dan kan ik ervoor gaan. Maar ik kan ook merkloze horloges kopen hoor. Natuurlijk spreken sommige merken me meer aan dan andere en heb ik meerdere horloges van een bepaald merk, maar uiteindelijk gaat het me om het horloge zelf.

En Rolex voor de Übermensch?

1 like

Geen opelfan maar deze :+1::+1:

2 likes

Voor de rest horlogefan!

Ik mag hopen dat je mijn opmerking niet al te serieus neemt. :wink:

1 like

Horloge fan, al spreekt het ene merk mij meer aan dan het andere.

Ik ben fan van interessante uurwerken.
In wat voor metalen doosje met raampje het zit maakt mij niet uit.
Ook niet uit welke fabriek dat doosje komt.

2 likes

Poeh… ik ben juist fan van de metalen doosjes :crazy_face:

Deze hadden mijn ouders ook. Richting het vakantie adres zat je met je blote benen vastgeplakt aan de bekleding. Mooie tijd.

Horlogefan. Specifiek 1 merk staat bovenaan. Bepaalde merken/modellen hebben wel meer mijn aandacht.

Die heb ik gehad, in die kleur ook. Soort babyblauw metallic.

En ook nog een eentje in dat bekende groen metallic.


Zat een 1100 cc of 1200cc motortje in, dacht ik.
Je wilde er geen windkracht 4 of meer zijwind in hebben, want het waren dweilen op de weg.

3 likes

Zijn we horlogefan of merkenfan…?

Eigenlijk geen van beide. Ik koop meestal iets onder de 400 euro (nieuw) en kom dan - beetje kijkend naar prijs/kwaliteit/gebodene - meestal uit bij Citizen (eco-drive) of Orient (automaat).
Ook nog twee G-shocks.
Maar da’s niet vanuit een specifieke (merk)voorkeur.

Zal wel bij willen blijven

Horlogefan, maar net zoals met andere goederen zijn er altijd wel merken waar ik een bepaalde voorkeur voor heb. Seiko heeft me altijd aangesproken omwille van de grote keuze en de prijs-kwaliteitverhouding, maar de laatste jaren is hun prijsbeleid ook wel significant naar omhoog geschroefd. Orient vind ik ook altijd leuke horloges hebben, maar vergeleken met Seiko zijn ze toch wel een stuk kleinschaliger.

Daar verbaas ik mij altijd toch wat over. Ze komen nog met hardlex aanzetten waar concurrenten al vaak saffier hebben, de 6R familie uurwerken willen nog weleens problemen geven. En een bezel goed uitlijnen is ze nog nooit gelukt.
Verder vind ik Seiko ook wel ok hoor.

Met of zonder raampje? :sweat_smile:

Horlogefan met een aantal merken die eruit springen omdat ze financieel bereikbaar zijn voor mij. Gaat mij vooral om variatie.

Ik probeer altijd verschillende merken en stijlen in mijn collectie te hebben. Niet dat ik veel horloges heb. Één merk collecties zijn doorgaans een beetje saai. Er is zoveel moois te krijgen!

1 like