Zijn we horlogefan of merkenfan...?

dat is een persoonlijke mening :slightly_smiling_face:

Zeker. Deze kan ik bijvoorbeeld niet betalen, toch geil ik erop. :slightly_smiling_face:

2 likes

Met een air King, een paar andere Zwitsers, 8 Russen en 2 kringloopvondsten van 2,50 in bezit, die allemaal draagtijd krijgen ,durf ik wel te zeggen dat ik horlogeliefhebber ben.

Horlogefan

Ikzelf vind vooral de techniek interessant. Daarnaast wil het oog natuurlijk ook iets.

Maar wat er nog steeds wordt bedacht aan complicaties is zo ontzettend mooi.

Persoonlijk doet merk mij niet zo heel veel. Maar een Rolex Skydweller is bijvoorbeeld qua uurwerk heel interessant.

Uiteindelijk koopt iedereen wat hij of zij mooi vind en kan betalen.
Ik denk dat hier op het forum juist de mensen zitten die niet persee merk kopen, maar de kwaliteit en heritage die bij een merk horen en daarnaast de complicaties die ze willen hebben.

Maar als ik voor mezelf spreek dan kan ik net zoveel genieten van een simpele Seiko of Citizen als van een AP, Vacheron of Patek… al is het om de pols van een ander.

Uiteindelijk ben ik dus niet fan van een merk maar is het mij meer te doen om het uurwerk, en de kwaliteit er omheen.

4 likes

Horlogefan……ik vind sommige modellen van bepaalde merken helemaal top, terwijl ik andere dan weer veel minder geslaagd vind.
Kritiekloos alles mooi vinden van een bepaald merk? Nope.

Dat heb ik met vrouwen, ik wil heel graag een topmodel maar heb voor dagelijks gebruik gewoon een goedkoop ding :man_shrugging:t2:

5 likes

Ik vind met name horloges met een kroon erop mooi.

Grappig, want als er pagani design op eenzelfde lijkend model staat vind ik er geen hol aan.

1 like

Je vrouw leest niet mee?

4 likes

Stel dat R dat kroontje er niet meer op zet, dan vind je er dus ook niks meer aan?

Jawel maar die staat er hetzelfde in :upside_down_face:

2 likes

Soort zoekt soort?

Ik denk het wel, want ik waardeer de kwaliteit, de historie en het merk zelf. En het uiterlijk van horloges en banden zijn natuurlijk bedacht door zijzelf. Er is geen substituut voor het origineel. :slight_smile:

In ieder geval lang genoeg hier om lekker met de rest mee te doen in onnodig ingewikkeld taalgebruik.

:nauseated_face::face_vomiting::wink:

Tja, als je die redenatie los laat op de horloge industrie wordt het kwaad kersen eten. Richemont is Zuid-Afrikaans en LVMH is Frans. Daar vallen veel “Zwitserse” horlogemerken onder. Niet Hamilton, wat de Amerikaanse operatie opdoekte en vervolgens opging in een Zwitsers conglomeraat. :slight_smile: In mijn optiek worden automerken alleen maar beter op de dag dat ze Frans worden. :+1:

Ik zit op de wip. Enerzijds vind ik de platheid van Nederlanders aanstootgevend, en ervaar ik de eloquentie van Vlamingen als een warm bad. Anderzijds kan ik me storen aan bepaalde affectaties van Nederlanders (woonachtig, werkzaam, kostuum, toilet, etc).

Op de keper beschouwd vind ik bloemrijk beter dan plat en stompzinnig. Ik keur het goed.

4 likes

Ik ben horlogefan. Al ben ik ook zeker een Rolex fan, al hebben ze ook wanstaltige modellen in hun huidige gamma. Ben zeker geen fanboy. Maar een AP wat nog een familiebedrijf is, vind ik wel prachtig. Je merkt toch wanneer er een moederbedrijf achter een horloge merk zit. Iets te veel limited editions, te veel ambassadeurs dat soort dingen.

Eh, nee.

De horlogebusiness is per definitie een wereld van branding, niets meer, niets minder.

Mag ik u complimenteren met uw zelfkennis?

2 likes

Behalve mijn G shocks hebben al mijn horloges een kroon,

Toch heb ik maar 1 Rolex.

Ik heb toch eerst wat moeten drinken alvorens te antwoorden.

Ik ben een absolute fan van merken. Zo is Omega mijn favoriete merk wat betreft horloges. Ik heb er zelfs een. En Panerai, vind ik ook wel een lollig merk. Beetje getergd door geklaag over hun binnenwerkjes, maar tegelijkertijd doen ze wel leuke dingen met minder alledaagse materialen. Dus daar heb ik er ook maar eentje van gekocht.

Dat gezegd, doet Tudor het totaal niet voor mij als merk. Ik heb er zelfs een. Om van Rolex nog maar te zwijgen. En je raadt het al: ik heb er zelfs een.

Dus misschien ben ik gewoon fan van de horloges die ik gekocht heb, los van het merk. Maar het is wel leuk als het merk je ook iets doet.

1 like