Zilveren Tudor verkleurt al na een maand!

Kwam dit tegen. Het ziet er natuurlijk niet extreem uit. Maar ik heb weleens gehoord dat dit een een nieuw soort zilver is die niet verkleurd. Blijkbaar is dat dus niet het geval. Ik denk dat we kunnen zeggen “Mythe ontkracht”.

7 likes

Gewoon geen goed idee, zilver voor een horloge… zeker voor een toolwatch

3 likes

Edelmetalen zijn altijd interessant. Maar idd liever niet op een toolwatch. Die worden gemaakt om veel gedragen te worden onder “zware” omstandigheden.

Ik heb ook een zilveren horloge en tjah die verkleurd. Maar dat is natuurlijk een horloge uit een tijd dat er minder opties waren. Ik ben benieuwd wanneer dat horloge uit het filmpje echt duidelijke verkleuringen krijgt. In het filmpje valt het nog wel mee.

1 like

Naast verkleuren, is zilver ook gewoon boterzacht. Ik zou daar geen horloge van willen. Liever gewoon keihard staal…

2 likes

Het schijnt een mix te zijn van zilver en aluminium die Tudor heeft gebruikt. Nu valt dit niet te bewijzen omdat Tudor er zelf niks over heeft verteld. Maar aluminium is ook niet bepaald hard. Dus als het een mix is van die twee metalen.

Aluminium oxideert en verkleurt ook

3 likes

Aha juist. Ben benieuwd hoe zo’n Tudor na een jaartje uitziet. :wink:

Gewoon helemaal rond poetsen… Dan blijft het glimmen

1 like

Ik vraag me af of ze dit model niet eerst een jaartje hebben blootgesteld aan verschillende omstandigheden om te kijken hoe het zilver zich verhoudt?

Lijkt mij iets wat ik zou willen weten alvorens het uit te brengen met een marketingbewering als “verkleurt niet”

1 like

Of Rhodium plated.

Zilveren bestek is 80%, en dat kan ook jaren mee gaan.

Stalen bestek wordt niet zwart en is vele malen harder…

1 like

Koopt een zilveren horloge. Het horloge verkleurd. Hij:

13 likes

En ook vele malen goedkoper.

1 like

Ja, maar als dat laagje ervan af is verkleurt dat gewoon. Zelfde probleem heb je ook met voorwerpen die gemaakt zijn van wit goud.

Als ik kan kiezen tussen duurder en slechter of goedkoper en beter, is de keuze zo gemaakt…

Ach ik denk dat hij mee ging in het verhaal dat dit nooit zou kunnen verkleuren omdat het een nieuw soort zilver zou zijn.

Dit is een legering die de Sterling standaard van 925 delen zilver per 1000 delen doet. Da’s aardig minder ander metaal dan die 80-20 mix die je noemt. Nog even los van het feit dat stalen bestek superieur is.

:point_down:

Kuch kuch

:point_down:

:+1::+1::crazy_face::crazy_face:

24 likes

Scheiße… je hebt gelijk…

wat lelijk, fixed it…

1 like

‘ tool watch ‘ lees ik elke keer. Je kan er gif op in nemen dat 99,999% van de tudors geen druppel zeewater of zwaar gebruik ziet.

4 likes

Ben ik dan net die 0,001% :wink:
Mijn '58 gaat altijd mee op vakantie ,ook strand en zee worden niet gemeden.
Duiken ,ach snorkelen in de middellandse zee .
En het bubbelbad niet vergeten :blush:

18 likes