Zitten we hier op te wachten?

6 likes

NEE :smiley:

NJET! :eyes:

Nope :-1:

Nee ik niet meer… want ik heb er eentje :sunglasses:

En je kunt er van vinden wat je wil… maar het is een verdomd praktisch horloge t.o.v. een automaat! Daarnaast is het, in dit geval, ook wel echt een conversation piece. Ook wel leuk op zijn tijd :smiley:

41 likes

Waarom niet dan? Vind het wel gaaf! Slim gebruik maken van energiebronnen, tering precies (+10 seconden per jaar, damn)…eigenlijk is dit veel gaver dan een mechanisch COSC uurwerk maken.

Maar ik snap het gevoel wel…heb er zelf nl. ook geen! :wink: Desalniettemin wijs ik quartz in geen enkele vorm af, het is eigenlijk gewoon het meest praktische horloge.

4 likes

Zon —> planten —> voedsel

Oftewel ieder mechanisch horloge werkt uiteindelijk op zonneenergie

3 likes

Wat een diepgang op de vrijdagmiddag :rofl:

5 likes

Een high-end horloge koop je als stuk voor het leven, eventueel om door te geven aan de volgende generaties. Dan is een toekomstbestendige techniek wel zo fijn. Wat als de solar accu’s over 20 jaar niet meer verkrijgbaar zijn? Horloge in de prullenbak? En hoe gecompliceerder hoe meer er kapot kan gaan en gecompliceerde uurwerken zijn over het algemeen niet of lastig te repareren. Nee, doe dus maar een gewone quartz. Of mechanische.

3 likes

Vraag me af wie door wie Robert-Jan nu weer voor hun karretje gespannen is. :smirk:

Ik zit er niet op te wachten - het is me allemaal teveel een antwoord op een vraag die niet gesteld is. :man_shrugging:

1 like

Alleen Grand Seiko heeft van de genoemde merken de kennis in huis (of een deur verderop) om in dit segment serieus mee te doen.

Willen de higher end merken hier aan meedoen gaan ze ongenadig hard op de muil omdat ze hier technisch niet mee kunnen doen met de top van de HAQ producenten.

1 like

Klopt
Over 20 jaar kost het een godsvermogen om dit te laten repareren,als er dan nog vakmensen zijn die het aandurven (buiten de fabrikant dan)

2 likes

Met de horloge boom van nu komt dat vast goed met het aantal horlogemakers over 20 jaar :innocent: Legacy support zit bij Patek wel goed dacht ik. Maar bij GS? En Breitling?

2 likes

Deze vind ik wel serieus gaaf hoor.

10 likes

Als die GS over 20 de geest geeft en er zijn geen onderdelen meer voorhanden,maakt Seiko de defecte onderdelen bij reparatie opnieuw (tegen een hele hoge prijs natuurlijk)

Seiko en GS hebben momenteel nog geen legacy support.

1 like

Op de website staat toch iets anders.
Het zal geen dedicated legacy support zijn,maar ze stellen wel dat ook de vintage Gs horloges gerestaureerd worden met originele onderdelen zolang die gemaakt kunnen worden of nog voorhanden zijn.

We do not set any definitive limit to the repair period for any Grand Seiko watch and we intend to give our utmost attention to each watch brought to our authorized service center. It is our aim to ensure that every Grand Seiko watch can be worn and enjoyed for a longest possible time, ideally a lifetime or longer. Of course, we cannot guarantee that every original component will be available for ever but our aim is to offer industry-leading levels of after-sales care and to ensure the complete satisfaction of our customers in the long term.

Ik ben van mening dat een GS bezitter zijn horloge over 20 of 30 jaar gewoon bij Seiko kan inleveren en door de vakmensen bij de GS divisie compleet gerestaureerd kan worden.

4 likes

De techniek is mooi en kan met herlaadbare standaard format accu’s misschien wel werken. Vooral voor outdoor zomersport horloges.

Nette horloges en horloges die normaliter onder de mouw gedragen dienen te worden is het niet handig voor.

Dat is bij Rolex trouwens wel anders,lever daar je 40 jaar oude sub in en je krijgt m onherkenbar terug met serviceonderdelen en een waardedaling van 70% (ofzo)

1 like

Fratello is al een tijdje on drugs geloof ik.

1 like