Zitten we hier op te wachten?

Nee!!!
Quartz heb ik nog niet zo veel problemen mee.
Maar dit soort merken moeten zich juist speciaal houden en mooie uurwerken vervaardigen. Daar hoort ook vakmanschap bij. Geen computerwerk en zonne energie etc
Maar dat is mijn mening meer niet.

Dit zijn niet zomaar simpele quartz uurwerkjes want hier zit meer ambacht in dan menig mechanisch uurwerkje uit het land met het witte kruis.

5 likes

Aha dat was eerst nog niet volgens mij. Maar wel een goeie verandering die past bij een high-end merk.

2 likes

Uuuhm:


En de Spacemaster is toch “enkel” quartz? :roll_eyes:
2 likes

Aangezien elke Hans Worst met een passie voor glimmers en status tegenwoordig een Rolex moet hebben zal hier best een markt voor zijn. De gemiddelde influencer zal het verschil tussen automatisch of kinetic vast niet merken :grimacing: Blijven de automaten weer beschikbaar voor de liefhebber

2 likes

Wat ik zeg, met quartz geen problemen. En ja vakmanschap is dit zeker.

1 like

Ik zit er persoonlijk niet op te wachten. Mijn hart ligt bij mechanisch en met uitzondering high end quartz.

Een solar smart watch voor het sporten of werk zou ik dan wel waarderen, want constant laden trek ik niet. Tot die tijd hoef ik geen pols computertje. Maar dat is een ander topic :sweat_smile:

Nee. Totaal overbodig.

Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die het wel gaaf vinden.

Citizen heeft dit ook al jaren.

En dan de Cartier solar die besproken wordt. Heel leuk. Maar als ik een Cartier koop is die mechanisch.

Het blijft iets speciaals om te weten dat er veel werk aan een mechanisch horloge zit, oude techniek etc.

Als ik gemak wil koop ik een Apple Watch


Of een eight day grande reverso van Jaeger. :grin:

1 like

Leuk gevonden.

Maar Mechanisch gecompliceerd is natuurlijk gewoon te repareren. Onderdelen niet meer beschikbaar? Dan kun je die gewoon heel simpel laten maken.

Maar Quartz is 9 van de 10 altijd met een batterij. En dat vind ik oprecht jammer.

Geen idee welke context ik hier bedoel maar dat hoeft gelukkig ook niet.

  1. mechanisch
  2. Quartz maar dan kinetic of solar voor het gemak.

Rolex, Omega, Breitling

Nope.

3 likes

Je moet bij Fratello gaan zeuren :joy: Die gebruikte “mijn” horloge :joy:

1 like

Journalistieke vrijheid :woozy_face:
Doh!

1 like

Heb je wel eens een solar of kinetic gehad?

1 like

20 of 30 jaar zal waarschijnlijk geen probleem zijn (al is dat nog maar de vraag
). Na 30 of 40 jaar kan je het hoogstwaarschijnlijk wel schudden om het aan te bieden voor reparaties. Want dan krijg je van Seiko te horen “sorry, geen onderdelen meer voorradig”.

Nee, dit gaan de luxury merken niet doen, ze zouden zich in de vingers snijden.
Want wat moeten ze voor prijs vragen voor technologie die door andere merken
zoals Citizen, Seiko en Casio o.a. wordt aangeboden tegen betaalbare prijzen?
Dan wordt de flinterdunne façade van overpriced luxury wel heel erg doorzichtig.
En ze zijn de quartz war van weleer natuurlijk nog lang niet vergeten.

2 likes

Nee. Maakt dat iets uit?

Zolang jij geen speedy of een rolex in bezit hebt gehad kan ik een mening hebben over iets wat ik niet heb gehad. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik was benieuwd. Kinetic is m.i. een totaal zinloze en onhandige uitvinding, sterker nog een verslechtering. Solar kan bij horloges die veel energie gebruiken wel nuttig zijn en is een stuk makkelijker in het gebruik.

2 likes

Opwinden is toch ook lief voor het milieu?

Nee.

2 likes

Voor mij bestaan er twee typen horloges


Het eerste type is eigenlijk alles waarvoor iedereen hier met regelmaat rondhangt. Een horloge dat meer is dan iets wat de tijd aangeeft. Een kunstwerkje, identiteit, gevoel of een mooi verhaal. Iets waar je blij van wordt als je het draagt.

Het tweede is een praktisch type. Het kan veel handige kunstjes zoals het monitoren van sport, gezondheid of andere zaken. Een Apple Watch bijvoorbeeld.

Ik bezit gelukkig beide en gebruik beide naast elkaar
 De AW voor sport en de reguliere horloges de rest van de tijd. Voor het AW type graag zoveel mogelijk technische gadgets! Solar, extra sensoren, HD scherm of features? Yes please! Voor de andere horloges
 Nah, nee bedankt.

Ach zo.

Laat ik het dan zo zeggen:

  1. Mechanisch.
  2. Quartz.