Deze waren te groot geboren 

Deze waren te groot geboren 
Begrijp me niet verkeerd, die A386 vind ik een fraaie klok, en ook de nieuwe 38mm vind ik heel mooi, maar er werd een stelling gepost dat de grotere El primero’s lelijk zijn omdat de subdials optisch te ver naar binnen staan; daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind de 42 juist mooier.
Het was wat sterk uitgedrukt om het minpunten te noemen
, maar bij veel chrono’s is de opzet van de wijzerplaat wel een beetje een compromis. Door de subdials moeten er andere details verdwijnen als je de afmetingen van een horloge binnen de perken wilt houden. Zeker bij de kleinere vintage chrono’s zie je dat veel, met als toppunt de door velen verafschuwde afgekapte cijfers.
Door het groter worden van de horloges hebben de ontwerpers van chronografen meer ruimte gekregen en hoeven minder compromissen te sluiten om alles erop te krijgen. Maar ze gaan er daardoor wel iets anders uitzien dan vroeger.
Zie bijvoorbeeld de Tissot PR chrono’s:
Ik vind ze steeds fraaier worden. 
(Ligt overigens niet alleen aan de toegenomen ruimte)
Oh dat begrijp ik best hoor. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. Maar ik blijf het toch wel raar vinden dat de datum zo onder de subdial bungelt.
Ik denk dat degene die de stelling over subdials van grotere El Primero’s poneerde meer op modellen als deze doelde:
Maar goed, we houden er over op. 
Sommigen wel idd. Degenen die wat minder trendgevoelig zijn en qua formaat bescheidener zijn gebleven ogen gelukkig veel beter in verhouding:
http://www.patek.com/images/watches/face/5170G_010.png
(om maar een voorbeeld te nemen)
Ik vind die oude Tissot PR echt veeeeeel mooier dan die 3 nieuwe (en dat ligt niet alleen aan de betere verhoudingen)
Wij verschillen zo erg qua smaak… 
Dat is het mooie van dit forum. 
Maar misschien hebben we ook wel overeenkomsten: bij die El Primero die je daar post ben ik het met je eens dat de subdials optisch te dicht bij elkaar staan doordat alles een kleur heeft. Die Patek is mooi in verhouding en ik ben helemaal weg van mijn eigen Tissot Seastar waar toch ook de indices weggelaten zijn bij de registers:

Ja, prima lay-out idd! Ik denk/vermoed dat je de markers op 3 & 9 ook niet mist, ook doordat de stand van de wijzer(s) dan toch horizontaal is. Afleesbaarheid heeft er echt niet onder te lijden.
Die 37mm ziet er goed uit! Heb je wat meer informatie over dit klokje?
Jazeker, het is de Seagull 1963 re-issue. Een Chinese heruitgave van een Chinees pilotenhorloge uit (jawel) 1963.
Binnenin tikt een handwindertje op 21600bph, met een kolomwiel chronograaf welke tot 30 minuten kan opnemen.
De mijne komt van het Duitse Poljot24.de en is voorzien van een zichtbodem, saffierglas en een Rios runder-croco bandje. Helaas is die uitvoering niet meer leverbaar, maar de versie met plexi in plaats van saffier schijnt een aanrader te zijn.
Reken op prijzen rond de €200 tot €250. Dat is eigenlijk geen geld voor een echte mechanische chrono. Omega vraagt bijvoorbeeld ruim €4000 voor een vergelijkbare klok. 
Dankjewel voor deze mooie uitleg! Zeer mooi klokje, geniet er van en veel draagplezier