Zo, nu is het mij ook een keer gebeurd. (Deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren!)

Ik probeerde een aantal dingen tegelijk te doen waarvan één het sluiten van m’n nato bandje van de Oriënt Ray. Ik ben geen vrouw en aangezien het genetisch is bepaald dat mannen niet meerdere dingen tegelijk kunnen viel mijn horloge op de grond. Op de tegels wel te verstaan. Hieronder het resultaat.

economisch total loss dus. Vreselijk jammer want de orient ray draagt enorm fijn. :disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Zo was die voor de val:

En nu dit:

12 likes

Wilde een like geven maar een “aaauw” is meer op z’n plaats. Balen!

4 likes

Das kl#te joh! Doet hij het helemaal niet meer?
Het zijn echt fijne horloges :ok_hand:t2:

1 like

Ik ken het… geen geduld en het gaat mis.
Maar dit is met een nieuw glaasje op te lossen toch?

2 likes

Weet ik niet of die het nog doet. Ik heb direct de kroon uitgetrokken zodat er niet meer schade ontstaat.

Maarja, repareren is denk ik niet zinvol. Ik kan het zelf in ieder geval niet, want ik heb de spullen niet.

1 like

Gelijk een sapphire glas dr in?

4 likes

Slim!!! :+1:t2:

Ik zou als ik nou was toch even na laten kijken wat de kosten zouden zijn. Misschien gelijk een saffiertje erin :ok_hand:t2:

2 likes

Dat ging ook door mijn hoofd maar dan AAAAUW! :wink:

Sterkte!

2 likes

Beter inderdaad

2 likes

BALEN! Sterkte!!

1 like

Gecondoleerd en sterkte en deze tijd!

5 likes

Ik zou toch maar een nieuwe glaasje proberen te scoren! Sterkte in deze moeilijke periode!

2 likes

Dat is een pijnlijke aangelegenheid, maar niet getreurd, dit is vast en zeker te repareren! :+1:

1 like

Wees blij dat het niet met een duur horloge is gebeurd… Hoewel dit ook jammer is natuurlijk.

1 like

Omlijsting van de dag/datum aanduiding lijkt ook los te zitten. Wat k*t zeg.

1 like

Oef, balen zeg.
In elk geval ligt het datumvenster er los in, en waarschijnlijk zit de nodige olie in het uurwerk niet meer op z’n plek. Inderdaad economisch total loss.
Succes met beslissen wat je gaat doen. :+1:

1 like

Allereerst mijn innige medeleven … altijd balen … :sob: had t een tijdje terug met mn foon… zag geen barst meer of eigenlijk toch wel :grinning:

Is wel een groot nadeel van bolle glaasjes… ik prefereer daarom vlak glas, liefst verzonken onder de duikring. Bolle glaasjes desnoods kunnen op een gesloten, bijvoorbeeld stalen band. Kans op vallen kleiner.

Het zelfde resultaat kun je krijgen als m hard stoot lijkt me …

1 like

Wat niet te zien is op de foto is dat het glas wat ontbreekt het glas aan de binnenzijde is. De buitenzijde van het glas is niet beschadigd. Dat betekent dus dat er ook in het uurwerk glas zit. En het datumvenster is ook losgekomen inderdaad.

Alleen een glaasje vervangen gaat hem niet worden dus.

Ik heb nog wat rommel klokjes liggen waar ik op kan oefenen zou ik beslissen om zelf te gaan repareren. Ik heb dan nog nodig een glaspers en een uurwerk houder. En een cursus en olie en een wasmachine voor uurwerken :thinking: en een … Je raad het al.

2 likes

Sterkte, balen zeg.

1 like

Tjeemig de peemig wat ziet dat eruit. M’n medeleven.

Heb je 'm aan zo’n veilig bandje hangen gaat het mis met omdoen. :thinking::face_with_raised_eyebrow:

1 like