Jij hebt je band niet gewisseld met een mesje, schroevendraaiertje of wat dan ook tussen lug en band, jij hebt gewoon een priem gepakt om de lug dood te steken.
Ik ben best een rouwdouwer, maar dit slaat echt alles.
Jij hebt je band niet gewisseld met een mesje, schroevendraaiertje of wat dan ook tussen lug en band, jij hebt gewoon een priem gepakt om de lug dood te steken.
Ik ben best een rouwdouwer, maar dit slaat echt alles.
Collega-liefhebbers, kan iemand een goede tip geven: heb als afwisseling voor de metalen bracelet een leder bandje gekocht voor mijn Tudor BB36 (geen Tudor bandje, ik ben niet gek). Nu merk ik dat de spring bars héél nauw bereikbaar zijn. Mijn tooltje van 2 euro is veel te breed, en nou, ik geef echt geen 200+ euro aan zo een Bergeonding. Wat nu? Googelen levert niet echt veel op. Behalve dan, gebruik gewoon een minischroevendraaier maar pas op voor krassen…
Een imitatie
…kopen en er echte Bergeon vorkjes in draaien. AliExpress voor het eerste, Cousins UK voor het tweede.
Graag gedaan.
Hm. Ok, probeer ik!
Mijn imitatie Bergeon vorkjes zijn best prima kwaliteit.
En als ze niet goed meer zijn komen de echte vorkjes.
Ok, mensen, ik probeer eerst de volle Chinese prul. Als dat niet werkt, koop ik de Bergeonvorkjes.
Eindelijk wat goede tips
Loop gewoon even bij S&C of een andere juwelier naar binnen?
https://s.click.aliexpress.com/e/fk6oj2s
Deze heb ik.
Maar uiteindelijk lukt het meeste ook met het enkele Omega tooltje.
U riep?
🥰
Tot nu toe schadevrij. "even afkloppen"
Maar ik wissel weinig, neem de tijd en gebruik een tool van Bergeon
Geen ervaring mee maar ik denk die verrekte handig zijn bij bracelets. Die vind ik soms best wel een drempeltje om te swappen met maar 1 tooltje en uit nood dan maar een aardappelschilmesje aan de andere kant.
Precies! Voor bracelets is het echt een uitvinding. De band komt ook zo los. Met twee tooltjes tegelijkertijd werken vond ik zelf niet te doen (zorgde voor krasjes en voor irritatie ) dus vond het tijd om goed gereedschap aan te schaffen dat lang meegaat