Zo probeert men dus ... Oplichter aan het werk via Belgische Marktplaats.

Ok, begrepen

2 likes

Ja maar een bankrekening leegtrekken kan toch helemaal niet? Meeste banken hebben een limiet van 1000 euro geloof ik. Nog veel geld natuurlijk, maar uiteindelijk zit er toch een “ingebouwde rem” op dat leegtrekken?

Gewoon je gezond verstand gebruiken beste mensen. Ook WA is dan geen probleem.

1 like

Via pinnen ja. Maar via overboeken kun je (gelukkig) zo veel overmaken als je wilt. Ze krijgen controle over je internetbankieren omgeving.

Je kan die limiet verhogen als dat nodig is als je bv meermaals grote betalingen doet per week, of je kan die limiet aanpassen voor bv een weekje als je in die week veel grote betalingen hebt gepland ( moet je zelf aanvragen in de bank )… staat bij mij op 250.000 euro, moet er dus niet aan denken dat mijn gegevens zouden in de handen komen van jullie “boefje”, ik noem dit al geen boefje meer. :zipper_mouth_face:

Kan je de rekening even verifiëren door op de volgende link te klikken. Superveiligjerekeningcontroleren.jeraaktechtnikskwijt.veil.ig/letophetslotjeindebovenhoek
:joy:

12 likes

33 likes

Begrijp even niet waarom u dit hier komt melden ? :scream:

11 likes

Om dezelfde reden dat hij zijn auto als gebruikersnaam heeft?

13 likes

Dat het dus niet alleen 1000 euro kan zijn, maar als ik gisteren op de link had geklikt ik wel wat meer aan de hand had.

Moet eerstdaags voor een appartementje betalen, vandaar dat deze limiet tijdelijk opgetrokken was en wou gewoon even duidelijk maken dat het dus dik kan tegen vallen als je niet op let.

Door het bedrag te vermelden hebben er enkelen toch wel opgelet. :rofl::joy:

1 like

De suggestie kon gewekt worden dat je een maandelijks bestedingspatroon hebt/had van 250k. Dat kan hautaine over komen. En dat is natuurlijk raar op een forum waar het om uiterlijk vertoon draait :joy::+1:

17 likes

Meneers bank staat in Tokyo.

Had het begrepen na de commentaren, was niet echt de bedoeling, wou gewoon wat meer drama in de gekregen link brengen. :joy:

Goeike

@Jurk jou afbeelding is ook een goeike.

1 like

Ben alsnog jaloers dat je 250000 voor een appartement kunt betalen! :kissing_closed_eyes:

Kan jij ook, gewoon even met de bank gaan praten…:sunglasses:

Maar we wijken af hé…

Ik vind dat filmpje dat @Teubel plaatste wel ongelooflijk… Wordt ik niet blij van… eerder zeer boos, het zijn dan nog vaak mensen die de centjes goed kunnen gebruiken, die opgelicht worden. :worried:

1 like

Alles !
Waarom zou iemand je rekening moeten verifiëren? Begrijp niet dat mensen dat normaal vinden want in hemelsnaam wat is het verifiëren van een bankrekening ?
Als een koper bang is om opgelicht te worden dan moet hij de transactie sowieso niet op afstand doen.
Maak het nou vooral niet moeilijker dan dat het is, doet de koper / verkoper dat wel dan weet je toch genoeg.
Mocht je twijfelen even bellen / afspreken.

1 like

Als iemand mijn bankrekening nummer wil hebben dan geef ik dat. Maar verder ook niet. Verifieer je maar lekker suf dan :joy:

3 likes

Ik bied kennelijk de verkeerde goederen aan. Mijn Daewoo Matiz uit 2000 leverde welgeteld één reactie op. Die bood €200 in plaats van de vraagprijs van €400. Lowballing, goed, maar geen oplichting. Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat een van mijn aangeboden horloges een oplichter aantrok en ik heb er toch 10+ via MP verkocht.

De enige keer dat iemand wat probeerde, was toen ik mijn hele zooi aquariumtoebehoren in één advertentie plaatste voor rond de €750. Hoe komen ze erbij?

Precies dat !
Zo koop ik al jaren spullen via Marktplaats, ik maak gewoon geld over na een deal overeen te zijn gekomen.
Aan de hand van de communicatie merk ik snel genoeg of ik iemand durf te vertrouwen (of niet).
Vooralsnog handelen de meeste mensen die gewoon duidelijk zijn en geen onzin uitkramen gewoon ter goeder trouw en ben ik nog nooit opgelicht.

1 like

Thanks voor de tip!