Ah, het dilemma dat ik ken! Ik heb ook heel lang getwijfeld wat ik wilde. Was er na vergelijking bij de juwelier eigenlijk nog niet uit.
Na veel lezen op Fratello was het voor mij duidelijk dat vintage hem niet ging worden. Te weinig kennis van zaken bij mij.
Uiteindelijk heb ik de keus gemaakt voor plexi. Waarom?
De reden dat ik überhaupt een Speedy wilde is vanwege de iconische waarde. Is hij mooi? Ja, maar er zijn meer mooie chrono’s. Het gaat er natuurlijk om dat ie op de maan is geweest. En dan moet ie het maanmodel ook zo dicht mogelijk naderen, dus plexi!
Maar goed, dat was mijn motivatie. Ik kan je alleen vertellen dat ik er na een maand nog geen spijt van heb! En er ook nog geen krasjes in heb zitten…
Speedmaster! Te gek. Ik merk wel aan horloges dat het na een tijd ‘gewoon’ wordt, dus wellicht is een goedkopere speedmaster (zo rond de 1500euro) een leuk begin. Is het wat, verkoop je hem gewoon weer en ga je voor de duurdere variant. Idee?
voor 1500 ga je alleen een reduced of een andere oude, obscure automaat vinden
Wat misschien nog meespeelt, maar ik niet kan onderbouwen… Ik vind m met plexi lekker licht dragen, ook op staal en vermoed dat ie met saffier ook weer een beetje zwaarder is?
Na gisteren nog een keer gepast te hebben en nog een maal vergeleken te hebben met de 3777 die me ook lange tijd aan heeft gesproken. Heb ik de Speedmaster Saffier besteld bij Ramon.