Na uren lezen in de stukken van o.a. Fratello ben ik tot het besluit gekomen dat er in de komende periode een speedmaster zal moeten gaan komen. Nu is het enkel beslissen om een speedmaster te willen niet zo hééél moeilijk, maar nu zijn er toch zeker zo’n 10 verschillende uitvoeringen (correct me if i’m wrong).
Als nieuw bezoeker van het forum ben ik wel erg benieuwd naar jullie meningen, welke speedmaster moet het worden.
Side information:
-Het wordt een van de twee horloges die ik veel ga dragen, daardoor vrees ik een beetje voor krasjes e.d.
-Ik ben dol op een zichtbaar uurwerk, daardoor spreek de saffier bodem mij wel erg aan.
-Patina wijzerplaten zijn erg mooi, maar ik lees zo vaak dat er dan weer service onderdelen op zitten. Dat maakt zo’n horloge dan weer minder compleet.
-Ik heb een budget van zo’n 3000euro (mogelijk nog iets verder op te rekken)
Erg benieuwd naar jullie meningen en misschien heeft iemand er zelfs wel een tekoop.
Er zijn inderdaad inmiddels heel veel Speedmaster derivaten en je kunt je afvragen of Omega op dat vlak niet een beetje een luxe Seiko wordt met allerlei kleurtjes en LE. Maar goed, genoeg keuze dus.
Persoonlijk ben ik voor een relatief jong gebruikte Speedy Pro (2007) gegaan en zonder zichtbodem, en compleet origineel en met alle toebehoren. Gewoon de klassieke versie dus. Puur persoonlijk en conservatief misschien, maar zo wilde ik hem graag. Hoe vaak kijk je nou naar een uurwerk immers.
En die zijn voor iets minder dan 3000 euro prima te vinden. Het gaat dan nog om de 3570.50 en niet de nieuwste met mega gereedschapskist voor 500 euro meer.
Ik heb een nieuwe gekocht met plexiglas omdat deze de oorspronkelijke Speedmaster het beste benaderd.
Maar er zijn inderdaad vele tientallen uitvoeringen.
Maar we moeten niet te spastische doen over wat wel of niet hoort…is mijn persoonlijke mening. Er is voor elk wat wils en stuk voor stuk juweeltjes dus koop gewoon wat je mooi vindt.
En je kan er een zichtbodem op laten zetten. Dan kan je het horloge ook weer terug bouwen naar origineel als je het zat bent.
Bij Horlogerie Alex volgens mij 135-140 Euro voor een bodem met saffierglas op je 42 mm Professional.
Als dagelijks horloge dat je veel gaat dragen zou ik gewoon voor een recente gaan,
persoonlijk zou ik voor een versie met saffier kiezen, maar uiteindelijk kan je plexiglas ook prima terug krasvrij maken (Of eventueel vrij goedkoop laten vervangen)
Zelf ben ik geen speedmaster fan dus kan je niet helpen, overigens liet mij laatst iemand een speedmaster zien waar achter in de lugs de woorden : not for sale stonden. Die zou ik dan wel weer willen hebben maar dan voor de flipper potentie