Zo vlak voor D day weet ik t ff niet meer want. Pfff help

Hallo iedereen.

Volgende week zaterdag zal waarschijnlijk de kogel door de kerk gaan.

Nu ik de Tudor BB en de MS Neo om de pols heb gehad weet ik t echt even niet meer.

Stel ik ga voor de BB. Is t even de vraag welke jullie meer aanspreekt? De rode of de blauwe?

Dan hebben we t over pakweg €2800 met stalen band. Of iets goedkoper met nylon band Dat zou t dan zijn

Welke opties ik nog meer heb voor dat geld?

  1. Wat tot zoverre altijd iets is geweest wat ik mooi vond

De Nomos Orion (35 mm) en ja alles van Nomos moet gepast nog worden

en

MS Neo

Oris Aquis

of

Oris 65

en

MS Neo

  1. Flink korting bedingen (Ik weet niet of ik dat ga redden???)

Nomos Orion

en

Een van de Orissen en welke dan?

En is deze laatste optie realistisch dat ik voor pakweg €2900 beide ga krijgen?

Wat me trouwens ook wat lijkt is de Junghans Meister Handaufzug in blauw

en om t dan helemaal blauw te maken icm de Neo? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wil ik t toch uitgeven aan een horloge en bij Nomos blijven dan zijn de

Tangomat ivm manufactuur uurwerk

en

Ahoi (Atlantik) ( Ligt er even aan hoe donker blauw de kleur in t echt is)

Wie helpt me nog even voor D day? Want ik dacht dat ik t wel zou weten… Maar niks zo veranderlijk als de mens I guess? Of is t zo dat ik nu aan de Tudor heb mogen ruiken dat??

1 like

Tudor gewoon laten zitten en gaan voor de Junghans!

1 like

Voor mij als eerste de Oris Aquis en dan verder kijken.

Gaan waarvoor je alle tijd al wilde gaan. En dus het horloge wat jou het meeste aanspreekt :wink:

De BB kun je overigens wel goedkoper krijgen, ook op staal (ik heb er zelf enkele maanden geleden ook minder voor betaald)

Als ik de keuze moest maken uit jouw lijst zou het de rode BB worden, maar dat is eigenlijk valsspelen… Ik heb die keuze namelijk enkele maanden geleden al gemaakt zonder enige vorm van spijt op dit moment. Wat een fantastisch horloge, en wat een fantastische bracelet!

:+1:

1 like

Uit jou lijstje zou ik gaan voor de Oris Aquis. Heb je ook nog €1000 over voor andere leuke dingen.
De BlackBay is prachtig maar ik vind hem gewoon te duur.

En ja ik wil het niet nog lastiger maken, maar al aan de Meistersinger Perigraph gedacht?
Dat zou namelijk op dit moment mijn keuze zijn in deze prijscategorie.

En dan met nadruk op dit moment want bij mij wisselt het ook af en toe… :stuck_out_tongue:

Dit slaat neegens op je bent niet verlieft op 1 van de horloges dus doe jezelf een plezier en laat het geld op de bank staan tot je echt een wow gevoel hebt, je lijkt nu te gaan kopen om het kopen.

7 likes

Verliefdheid is niet voor altijd. Je kan nog zo verliefd zijn op een … (uhm horloge) en een paar maanden/jaren later is het ineens weg en wordt je verliefd op een ander :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Zonder meer de BB. En dan uiteraard de rode! Maar dan wel tegen een iets schappelijkere prijs. Ik vind hem trouwens mooier op leer dan op staal.

Just my two cents :wink: Gewoon je hart volgen!

1 like

Niet gek gaan doen, gewoon de blauwe BB nemen. :grinning:

Ik zie die Tudor steeds vaker, ook in het echt. Heb toch iedere keer hetzelfde gevoel erbij; het kleine zusje van Rolex.
Absoluut niet minderwaardig bedoeld. Het is een aardige klok, maar het gevoel ebt niet bij me weg. Maarja, wie ben ik?

De Nomos en MeisterSinger spreken mij persoonlijk veel meer aan als je ze gaat vergelijken in de prijs-kwaliteit verhouding.

Maar die Junghans die voorbij kwam stuiven is ook een hele aardige jongen.

Ik besef me dat ik puur hier vanuit mezelf praat, je zult er waarschijnlijk ook niets mee kunnen…
Als jouw gevoel voor de BB gaat, je kriebels in je buik bezorgd en een WAUW-effect opleverd; DOEN!

Bij twijfel zou ik bij zulke bedragen toch het geld even parkeren en goed alles overwegen voor jezelf.

Succes met je keuze en hopelijk houd je ons op de hoogte!

Groet Johan

2 likes

Stel D date maar even uit tot je werkelijk weet wat je echt wil persoonlijk spreekt de Junghans mij aan .

1 like

Oris 65 zou hieruit mijn keuze zijn…

voor mij ook de Oris 65, met de BB rood als goede tweede

Gezien de totaal verschillende horloges die ik voorbij zie komen kan ik alleen maar de reacties van @floris en @harb onderschrijven… als je écht niks om je pols hebt koop dan nu desnoods een Casio (niks mis mee) en hou je geld in je zak totdat je ineens tegen dat horloge aanloopt waarvan je (nog) niet wist dat je het altijd al wilde hebben… pas dán heb je jouw horloge gevonden… waar je dan ook ongetwijfeld vele jaren plezier van zult hebben. :wink:

Oh, en wat wij ervan vinden? Leuk om te weten, maar… who cares?! Het gaat erom wat jij ervan vindt toch?

1 like

Is er een dead line ?

Stel het uit totdat hetgeen verder is uitgekristalliseerd.

Ik zie een hoop mooie klokken in je lijst.

Ga meer passen en nog een keer aanvoelen.

De reis er naar toe is minstens zo belangrijk.

Neem meer tijd.

succes,
Elf.

3 likes

Het is niet zo dat ik niet weet wat ik wil,

Nomos staat al jaren op mijn lijstje.

Maar ik vind de beide Oris duikers ook absoluut wat hebben. En nu ik de BB om de pols heb gehad twijfel ik over de Nomos. Gek he. Omdat de BB een duiker is en de Orion een dress. Maar ik heb al de cocktail time/sarb065 als dress… Dus ik twijfel ook over wil ik een mooie duiker erbij om de collectie te verbreden of dat nu een Oris is of de Tudor of wil ik toch iets wat me al jaren aanspreekt, maar nog nooit gepast heb.

Ik heb gewoon weg de kans nog niet gehad om de Nomos te passen.

En ook nu ik de (voor mij prima passende) MS Neo om heb gehad… Dan kan ik voor t geld van de gemiddelde BB een Nomos of Oris of Junghans combineren met de MS…

1 like

Wat is het niet goede gevoel bij de 065 ?

Is in principe toch een plaatje. Let wel,ik heb 'm ook gehad, en weer geflipperd ten gunste voor weer iets anders.
Dus je hebt hier niks aan. :cold_sweat:

Hou dus in gedachte, iets dat je niet meer wil flipperen. En, ik snap het, dat is moeilijk.

Chill en laat het verder op je inwerken.

Dead line ?, in geval van een strakke korting misschien ???

Elf.

1 like

Voor dat bedrag zou ik de Oris duiker met dieptemeter nemen. Heb je wat moois en bijzonders en zo goed als onverwoestbaar.

Wat @watchup zegt.