Beste lezers,
Al een tijdje ben ik bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe horloge voor dagelijks gebruik. Via dit forum heb ik al heel wat ideeën op gedaan maar met enige regelmaat kom ik tot de conclusie dat het budget niet toereikend is of ik de horloge net niet mooi genoeg (speciaal) vind voor dat bedrag. Op dit moment draag ik een Roamer. Deze gaat inmiddels 10 jaar mee en begint nu toch wel sporen van slijtage te vertonen:
Ik ben vooral zoekende naar een horloge die kwalitatief gezien goed bekend staat. Na wat speuren heb ik een aantal horloges gevonden die mij erg aanspreken (helaas een aantal die simpelweg buiten budget vallen):
- Longines Master Collection
- Oris Big Crown Pointer Date Calibre 403
- Glycine GL0469
- Tissot PRC 200 Chronograph
- Longines Saint-Imier (Longines Santimier chronograph Cal.L688 voor € 1.382 te koop van een Trusted Seller op Chrono24). Ik ben alleen een beetje terughoudend met het kopen van een horloge via deze site. M.n. omdat de aanbieder (in ieder geval van een paar van deze modellen) geen fatsoenlijke website hebben.
Hoewel ik van een rustige ‘rand’ hou moet ik zeggen dat de Longines Hydroconquest me ook erg aanspreekt. Het formaat van de horloge mag rond de 40mm zijn.
Het is in ieder geval voor mij duidelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het budget is maximaal €1.500,-. Hebben jullie nog goede suggesties?
Groetjes,
Nasolini