Mag het iets meer zijn ?
Erg mooi!! Maar helaas is mijn budget maximaal €1.500,-. Dat was eerst een stukje lager maar ik ben de afgelopen weken al telkens iets omhoog gegaan. Op gegeven moment is het mooi geweest
Had je her en der al wat gepast? De meeste Longines, ORIS, Seiko of Tissot in die klasse zijn wel te passen in een winkel. Begin daar eerst aan zou ik zeggen, want de helft is in het eggie lelijk of valt verdomd tegen op je eigen pols (ook qua maat/band etc). Staar je niet blind op mooie plaatjes he…
Maak er een relaxed horlogedagje van, beetje passen is altijd leuk. Kan je gelijk een hoop wegstrepen, scheelt weer “stress”.
Ik bedoel, 300 ballen, waar hebben we het in godsnaam over? Die zou je er bij kunnen scoren.
Tweedehands zelfs voor onder de 200 euromannen. Echt een mooi exemplaar van Citizen voor die prijs. Ik heb helaas liever geen pukkel op het glaasje.
Dat lijkt me inderdaad een goed plan. Heb je een aantal steden die je aan kan raden?
Hier zou ik serieus naar gaan kijken TS. Dit is voor de prijs gewoonweg fantastisch. Ook geweldig afgewerkt en zeer accuraat.
Ik noem die dingen liever een loep, en afhankelijk van het ontwerp kan ik daar zelf wel goed mee leven. Maar:
Kleine seconde kan ook.
Waar woon je? Uiteraard zijn er in de randstad genoeg grote juweliers te vinden, maar het zou helpen als we een idee hebben waar je zit.
Begrijp ik, succes met de jacht.
Er zijn mensen die ofwel het glaasje (laten) vervangen, danwel met wat hitte de loep er af weten te krijgen. Resultaat:
Je kunt ook een Junghans Max Bill Mega Solar overwegen. Uniek en origineel design, uitermate geschikt voor dagelijks gebruik, accuraat en innovatief.
Lees er hier veel meer over:
Plaatjes voor de sfeer
Die Citizen is wat mij betreft de beste suggestie, maar:
Kom op jongens. Uurwerk is top, kast en band zijn adequaat en rechttoe rechtaan.
Nja, ik doelde meer op de wijzerplaat, indices en wijzers onder macro-vergroting. En wat de kasten betreft heb ik natuurlijk alleen langere ervaring met de titanium offerings van de Washi-paper versies, die zijn toch echt heel, heel erg strak voor het geld.
Maar een fatsoenlijke GADA kast is onder de radar, simpel, en in mijn hoofd moet hij het met name goed doen nadat hij wat wabi-sabi oploopt. Al te strakke kasten zien er vaak niet meer uit nadat je er een weekend mee hebt getuinierd, dus breekbare finishing is uit den boze.
Nah ja, Amsterdam heeft wel het grootste aanbod, met een eigen Seiko, Oris, Breitling, IWC, TagHeuer en Tissot boutique. Pak je de Bijenkorf, Gassan,Ace en een aantal Schaap & C erbij. Omega Tourbillon, QP, AWCO etc.
Rondje PC Hooft, altijd leuk voor horloges (alhoewel je natuurlijk geen reet te zoeken hebt bij de Breitling of Rolex afdeling, maar je weet wat ik bedoel) Misschien verander je wel gelijk van mening als je een bepaalde Tudor ziet en past, je weet het nooit he. Gelijk verliefd, spaar wat door en je hebt een of andere knappe BB nogwat hier op het forum. Ik noem maar iets op he, je kan nog alle kanten op.
Allemaal op loopafstand, dus gewoon een relaxed dagje van maken, van passen leer je een hoop.
Succes iig
Ik vermoed dat je oude horloge een quartz is.
In je lijst komen zowel quartz als automaten voor, maakt het dus niet uit?
Je weet toch dat er een verschil is in onderhoudskosten en in nauwkeurigheid? Of maakt dit je helemaal niet uit?
Ik zou zeker bij ook Sinn en bij Damasko kijken. Zeker een ice hardened kast is een voordeel.
Hoewel die nu duurder zijn.
Simpel, strak, en een stuk goedkoper.
Of nog wat cheaper :
Citizen NB 1050 blabla in meerdere kleuren. Ben ik uiteindelijk bij uit gekomen, die rug extra steek je dan lekker in je zak. Deze scoor je rond de 400 oid. Fantastisch horloge, geloof me.
Ik kan Sinn en Damasko van harte aanbevelen. Hun customer service is waanzinnig goed, echt geen onvertogen woord kan ik daarover kwijt. De kwaliteit van hun horloges zijn meer dan prima. Ik draag mijn Sinn iets liever dan de Damasko omdat 'ie ietsjes lichter is (en ik vind 'm iets mooier, maar dat is meer een fout van mij toen ik de Damasko bestelde dan een fout van Damasko zelf, die trouwens niks fout gedaan heeft in die order.
Damasko en Sinn: dikke, dikke pluim.
Het voordeel van dit budget is er is zoveel moois te krijgen wat daar binnen valt.
Het nadeel is dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ook de weg naar het horloge toe is net zo mooi/mooier dan het bezit.
Ga lekker kijken en passen en kies wat jij mooi vindt.
Heel mooi horloge kwaliteit goed en heel betaalbaar!
SQUALE